کمال یداللهی مطرح کرد؛

ضرورت بکارگیری روش‌های نوین تغذیه گیاهی برای افزایش راندمان تولید

رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور گفت: با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در تغذیه گیاهی می‌توان راندمان تولید را افزایش داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کمال یداللهی رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور در همایش تغذیه گیاهی با روش‌های نوین اظهار کرد: با بکارگیری تکنولوژی‌های روز دنیا از جمله استفاده از کود‌های آمینوکلاته اسید امینه بر پایه گلایسین با نام پلکسومین پلنت در تغذیه گیاهی، راندمان تولید را افزایش داد.

وی تصریح کرد: از جمله مولفه برای استفاده از روش‌های نوین تغذیه گیاهی، کاهش هزینه‌ها، افزایش راندمان تولید در واحد سطح در محصولات باغی -زراعی و دانه‌های روغنی است.

یداللهی با اشاره به اینکه ریز مغذی‌ها نقش اصلی در متابولیسم گیاهان ایفا می‌کنند، اضافه کرد: وجود آن‌ها برای رشد محصول و سلامت گیاه و تولید محصولات سالم موثر است.

وی بیان کرد: تغذیه گیاه با استفاده ترکیبی از ریز مغذی‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و خشکسالی کشور را می‌توان به عنوان استراتژی اساسی برای کسب عملکرد بالاتر محصول در نظر گرفت.

استفاده از عناصر ریز مغذی در تغذیه محصولات باغی و زراعی

رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور ادامه داد: استفاده از عناصر ریز مغذی در تغذیه محصولات باغی و زراعی به عنوان یک روش فراگیر در جهان است که باعث افزایش چشمگیری در عملکرد این نوع محصولات می‌شود.

یداللهی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که در علم تغذیه گیاه، برای افزایش بهره‌وری، مصرف توام کود‌های ماکرو و میکرو بر اساس آزمون خاک، برگ، و آب توصیه می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده تک تک این عناصر به تنهایی نتیجه‌ای مناسب برای افزایش راندمان و بهره‌وری را ندارد، بنابراین مصرف صحیح و بهینه این نوع کود‌ها به شدت توصیه می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور بیان کرد: تکنولوژی به کار رفته در این نوع کود‌ها جذب آن را از طریق برگ با روش محلول پاشی راحت و آسان کرده است.

وی افزود: همچنین این تکنولوژی باعث جذب سریع ریزمغذی‌ها، مصرف میزان کمتر این کود در واحد سطح نسبت به سایر کود‌های متداول و کاهش هزینه تولید می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار