اختراعات محققان در سراسر جهان سبب آسان شدن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود ودر این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

لامپ هوشمند با چندین قابلیت شگفت‌انگیز طراحی شد

به تازگی لامپ هوشمندی طراحی شده‌ است که می‌تواند چندین کار مختلف را انجام دهد؛ این لامپ‌ با توجه به حالت‌های مختلف هر فرد یک طیف نور را منتشر می‌کند و هنگامی که به تلفن همراه و یا اینترنت متصل می‌شود، می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد و یا مانند سایر لامپ‌های هوشمند به آن زمانبندی فعال شدن داد، همچنین این لامپ می‌تواند دما و رطوبت را هم تشخیص بدهد و علاوه بر آن لامپ هوشمند  به یک بلندگو و میکروفون متصل است و هنگامی که شما وارد اتاق شوید به کمک سنسورها تلویزیون و یا سیستم تهویه هوا را روشن می‌کند.

از جمله قابلیت‌های مثبتی که این لامپ دارد، امکان اتصال آن به سیستم امنیتی خانه است؛ یعنی هر نوع اتفاق مشکوک را ضبط و مخابره می‌کند.

از چراغی که دزدها را می‌گیرد تا چای‌سازی که قبل از بیدارشدن شما چای را دم می‌کند

پریزی که به وسیله نور خورشید وسایل را روشن می‌کند

امروزه استفاده از سوخت‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند و با توجه به کمبود ذخایر فسیلی باید از این نوع سوخت‌های خورشیدی استفاده کنیم؛ در همین راستا پریز شیشه‌ای طراحی شده است که با چسباندن آن به شیشه می‌توان آن را به یک پریز برق تبدیل کرد و برای روشن کردن وسایل برقی و یا شارژ تلفن همراه از آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید این وسیله را بر روی شیشه خانه خود قرار دهید و آن را شارژ کنید تا در مسافرت‌های خود از آن بهره ببرید.

از چراغی که دزدها را می‌گیرد تا چای‌سازی که قبل از بیدارشدن شما چای را دم می‌کند

خانه خود را به صورت هوشمند مدیریت کنید

به تازگی یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات برقی موفق به طراحی سیستمی شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا سیستم الکتریسیته خانه خود را به کمک تلفن هوشمند کنترل کنید؛ این برنامه هنگام شب تشخیص می‌دهد که باید چراغ‌های اضافی را خاموش کند و تنها چراغ خواب را روشن بگذارد و یا با دادن برنامه مشخص به آن می‌توانید هر روز صبح قبل از بیدار شدن چای‌ساز خود را روشن کنید.

از چراغی که دزدها را می‌گیرد تا چای‌سازی که قبل از بیدارشدن شما چای را دم می‌کند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار