آمار بالای طلاق در گلباف

رییس دادگاه عمومی بخش گلباف از آمار بالای طلاق در این منطقه خبر داد.

آمار بالای طلاق در گلبافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  نادر دهقانی نسب رئیس دادگاه عمومی گلباف گفت: طلاق تا چند دهه پیش قبیح و دور از انتظار همه بود، اما امروزه ضمن عادی شدن این پدیده شوم، به یک بحران اجتماعی تبدیل گردیده و پای آن به روستا‌ها و شهر‌های کوچک نیز بازشده است.

وی  اصلی‌ترین عوامل طلاق را اعتیاد و بی کاری برشمرد و افزود: برای حل این پدیده شوم نیازمند عزم همگانی تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها هستیم.

وی به برنامه ریزی و ارائه راهکار‌ها جهت کاهش آمار طلاق و تحکیم خانواده اشاره کرد و گفت:با توجه به نقش برجسته روحانیون و مبلغین درتحکیم خانواده جلسات متعددی در رابطه با کاهش آسیب طلاق برگزار نموده ایم

این مقام قضائی تصریح کرد:ضرورت دارد بانوان گرامی و به ویژه زوجین جوان بیش از گذشته الگو‌های های اسلامی را ملاک و معیار خود قرار دهند ونسبت به خانواده، همسر و فرزندان و سازش در زندگی خود را مسئول بدانند.

وی گفت: الگوهای زیادی برای زنان ما در تاریخ وجود دارد.

وی خطاب به روحانیون و مبلغین تاکید کرد:مثل گذشته و تا دیر نشده و خیلی مسائل و ضد ارزش‌ها جایگزین ارزش‌های اسلامی نگردیده بایستی عشق، پایبندی و تکلیف را به خانواده هایمان تزریق و آموزش دهیم.

دهقانی نسب اظهار کرد:با توجه به برچیده شدن ابلاغ سنتی و کاغذی، شهروندان بایستی در راستای اجرای عدالت، جلوگیری از تضییع حقوق طرفین پرونده و تسریع در روند رسیدگی قضائی، با مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی در سامانه ثنا (ابلاغ الکترونیک) ثبت نام نمایند و راه را برای پیشرفت و ساختن محیطی امن هموار سازند.

انتهای پیام/ح

آمار بالای طلاق در منطقه کوچک گلباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار