تأکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر بهره برداری از مرکز درمان بستر فاریاب

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر بهره برداری از مرکز درمان بستر فاریاب در هفته دولت تاکید کرد.

تأکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بر بهره برداری از مرکز درمان بستر فاریاببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان اصغر مکارم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در دیدار مسئولان شهرستان فاریاب گفت: طرح تحول سلامت دستاوردهای بزرگی در جنوب کرمان داشته است و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی منطقه مشهود است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم جنوب کرمان توفیقی است که باید غنیمت بدانیم، تصریح کرد: همدلی مسئولان زمینه ارائه خدمت بیشتر و بهتر را فراهم میکند که در منطقه این همدلی و وفاق وجود دارد.

دکتر مکارم ضمن تاکید بر تسریع روند احداث پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان فاریاب افزود: با تجهیز و آغاز به کار مرکز درمان بستر فاریاب گام بزرگی در ارائه خدمات درمانی منطقه صورت می گیرد که تلاش داریم این مرکز تا هفته دولت تجهیز و راه اندازی شود.

وی با اشاره بر پیگیری تخصیص یک آمبولانس به شبکه بهداشت فاریاب تصریح کرد: با توجه به اقدامات عمرانی انجام شده در طرح تحول سلامت در بحث خانه بهداشت کمبودی در منطقه وجود ندارد و در حال حاضر سه مرکز جامع خدمات سلامت فعال و یک مرکز در حال ساخت و 30 خانه بهداشت در این شهرستان خدمت رسانی می کنند.

همچنین حجت الاسلام رفیعی امام جمعه شهرستان فاریاب در این نشست با بیان اینکه خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است،گفت: وضعیت بهداشت و درمان مردم فاریاب در مقایسه با قبل رضایت بخش است و همین که مردم در این حوزه شکایتی به دفتر ما ندارند، شاخصی است که نشان میدهد با امکانات موجود ارائه خدمات درمان و بهداشت در فاریاب خوب است.

وی با اشاره بر لزوم جلب مشارکت خیرین در ارتقای سلامت مردم افزود: نبود پزشک متخصص در فاریاب مشکلی است که مسئولان باید به دنبال رفع آن باشند و ماندگاری پزشکانی که در منطقه خدمت می کنند هم از اهمیت زیادی در بحث سلامت مردم برخوردار است.

مسعود مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت هایی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مانند خودکشی، طلاق، افسردگی و ... گفت: 4مرکز مشاوره حین ازدواج و پس از ازدواج در جنوب کرمان با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، دفاتر ائمه جمعه شهرستان ها توسط دانشگاه راه اندازی شده که با همکاری مسئولان شهرستان فاریاب این مرکز در این شهرستان نیز راه اندازی می شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار