مدیر کل اداره ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد؛

امام رضا (ع) رمز وحدت اسلامی و نماد گفتگو بین ادیان

مدیر کل اداره ارشاد خراسان رضوی گفت:امام رضا رمز وحدت اسلامی و نماد گفتگو بین مذاهب و ادیان است در زمان حال به دلیل فشار‌هایی ک. روی کشور است نیازمند آن هستیم که رویکرد مسالمت آمیز از منظر گفتگوی دینی انجام شود.

امام رضا (ع) رمز وحدت اسلامی و نماد گفتگو بین ادیانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفر مروارید مدیر کل اداره ارشاد خراسان رضوی در نشست خبری جشنواره امام رضا (ع) افزود: فعالیت‌های دهه کرامت را جنبش‌های مردمی پوشش میدهند و توجه ویژه به اقشار مختلف جامعه از راهبرد‌های برنامه‌های جشنواره می‌باشد.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد در جشنواره تیاتر مشارکت ویژه دارد؛ و جشنواره عکس تجلی نور برگزاری محافل قرآنی در موسسات قرآنی و نمایشگاه کتاب با رویکرد سیره امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های جشنواره است که در سطح شهر مشهد اجرا می‌شود.

مدیر کل اداره ارشاد وفرهنگ اسلامی تصریح کرد: این جشنواره در سه محور کلی؛ اتحاد و انسجام بین دستگاه‌ها حمایت از کالای ملی و توجه به ۱۲۰۰ مین سالگرد شهادت امام رضا علیه السلام در سال ۱۳۹۷ است.

مروارید دهه کرامت را دهه‌ی ظهور ملی و بین المللی برای عرض ارادت و تکریم شعائر دانست و گفت: در بخش بین الملل همانند داخل کشور شهروندان، در اجرای برنامه‌ها نقش دارند و دستگاه‌های احرایی نظارتی بر آن‌ها ندارند. هم چنین دانشگاه‌های خارج از کشور نیز در عرصه پژوهشی فعالیت میکنند بنابراین عرصه‌ی فعالیت‌های بین الملل از حوزه‌ی مردمی به حوزه‌ی آکادمیک نفوذ پیدا کرده است.
 
 
انتهای پیام//ف.ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.