تقویم انتخاباتی ولایت غزنی اعلام شد

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تقویم انتخاباتی ولایت غزنی را اعلام کرد.

تقویم انتخاباتی ولایت غزنی اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تقویم انتخاباتی ولایت غزنی را اعلام کرد.

بر اساس این تقویم، نامزدهای انتخاباتی فرصت دارند از تاریخ دهم ماه اسد/ مرداد تا ۲۲ این ماه ثبت نام کنند و روند بررسی اسناد آنها نیز همزمان از تاریخ دهم اسد/ مرداد آغاز و تا ۲۶ این ماه پایان خواهد یافت.

کمیسیون انتخابات افغانستان برمبنای این تقویم تصمیم گرفته است که فهرست ابتدایی نامزدهای انتخابات غزنی را در ۲۷ اسد/ مرداد و فهرست نهایی را تا ۱۷ سنبله/ شهریور اعلام کند.

گفته می شود که از میان هفت عضو کمیسیون انتخابات، دو نفر با این روند موافق نیستند، زیرا این تقویم بر اساس طرح برگزاری انتخابات غزنی به شکل حوزه ای صورت گرفته است و این افراد حوزه ای شدن انتخابات را غیر قانونی می دانند.

کمیسیون انتخابات، ولایت غزنی را به صورت استثنایی به سه حوزه‌ی کوچک‌تر تقسیم کرده است، در حالی که بر اساس قانون اساسی و قانون انتخابات افغانستان، هر کدام از ولایت های این کشور یک حوزه انتخاباتی به حساب می‌رود.

مجلس نمایندگان و مردم ولایت غزنی نیز باها در این رابطه اعتراض کرده اند و این روزها تظاهرات مردمی در مرکز این ولایت ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار