گوش دادن صمیمانه به حرف‌های فرزندان یک راه برای ابراز محبت به آنهاست

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گوش دادن صمیمانه به حرف‌های فرزندان یک راه برای ابراز محبت به آنهاست.

گوش دادن صمیمانه به حرف‌های فرزندان یک راه برای ابراز محبت به آنهاستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر ندا اخروی مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: فرزندان ما، به توجه و علاقه والدین نسبت به حرف‌هایی که می‌زنند، نیاز دارند با این کار والدین می‌توانند به دنیای فرزند خود وارد شوند و بخشی از آن باشند والدین با نوع گوش دادن به صحبت هایش به او نشان می‌دهند که برای آنچه می‌گوید ارزش و احترام قائل هستند.

وی تصریح کرد: این موضوع مهم در بسیاری از خانواده‌ها به دلایل مختلف از جمله ساعات طولانی کار یک یا هر دو والد به فراموشی سپرده می‌شود باید همیشه به خود یادآوری کنیم که هدف ما از هر فعالیت شغلی، فراهم کردن شرایط برای یک زندگی موفق فردی و خانوادگی است.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گرفتاری‌های کاری والدین نباید اثر منفی بر آرامش و رابطه صمیمی بین اعضای خانواده داشته باشد.

دکتر اخروی با اشاره به راهکار‌های برقراری ارتباط موثر با نوجوان افزود: والدین بایستی سعی کنند هرروز حداقل دقایقی را برای گفتگو باهر یک از فرزندان اختصاص دهند با آن‌ها چه در منزل چه خارج از منزل وقت صرف کنید.

وی تصریح کرد: با ایجاد شرایط مناسب از فرزندمان بخواهیم پرسش‌هایش را مطرح کند و در باره دیدگاه‌ها، اهداف، علائق و آرزو‌های خود صحبت کند برای شروع گفتگو می‌توانیم نظر او را راجع به موضوعات ساده جویا شویم. زمانی که نسبت به آنچه فرزندمان می‌خواهد بگوید علاقه نشان می‌دهیم او هم سر صحبت را باز می‌کند و حرف‌هایش را راحت‌تر به ما می‌گوید.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به راهکار‌های دیگری اشاره و گفت: برای تشویق نوجوان به مطرح کردن تجربه‌های روزمره و همچنین آنچه در ذهن دارد، لازم است به احساسات او احترام بگذاریم و سعی کنیم از زاویه دید او به موضوعات نگاه کنیم.

دکتر اخروی افزود: برای حفظ ارتباط خوب با نوجوان، سعی کنیم همواره نکات مثبت را در او جستجو کرده و رویکرد تشویقی داشته باشیم و وقت مناسبی را برای حرف زدن با نوجوان اختصاص بدهید.

وی تصریح کرد: از لحظاتی که با فرزندتان هستید، استفاده کنید ؛انجام کار‌های مشترک نزدیکی و پیوند بیشتری میان افراد خانواده ایجاد می‌کند و برقراری ارتباط را آسان می‌سازد و وقتی دوست دارند با شما حرف بزنند، سعی کنید در دسترس باشید.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اعتماد به نفس فرزند شما تحت تاثیر کیفیت و چگونگی اوقاتی است که با او صرف می‌کنید، گفت: در زندگی‌های بسیار شلوغ امروزه، اکثر پدر و مادر‌ها در فکر کار‌های آینده یا عقب افتاده و مشغله‌های روزمره هستند، وقتی فرزندشان با آن‌ها صحبت می‌کند به اندازه کافی به او توجه ندارند و در واقع اکثرا وانمود می‌کنند که دارند گوش می‌دهند.
 
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

اعتماد بنفس فرزندان تحت تاثیر اوقاتی است که با او صرف می کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.