برای نخستین بار:

طرح پایش سلامت زائر در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود

رئیس بنیاد سلامت رضوی گفت:برای نخستین بار همزمان با ایام دهه کرامت در ورودی‌های حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) طرح پایش سلامت زائر رضوی اجرا می شود.

طرح پایش سلامت زائر در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمود شبستری  رئیس بنیاد سلامت رضوی گفت : امسال به همت بنیاد سلامت رضوی و با همکاری دارالشفاء امام (ع)، بیمارستان رضوی و جمعی از نیرو‌های افتخاری حوزه سلامت، چهار پایگاه پایش سلامت زائر در راستای ارائه خدمات پایش سلامت و معاینه رایگان زائران در چهار ورودی حرم مطهر برپا خواهد شد.

وی گفت: در گذشته در مناسبت‌های خاص، خدمات غربالگری و ویزیت بیماران معمولا در حاشیه شهر به صورت پراکنده و بدون یک نگاه دقیق و جامع انجام می‌شد و خدمت مستقیمی برای زائران بارگاه رضوی وجود نداشت، این در حالی است که نیاز به ارائه این خدمات به ویژه در ایام پیک حضور زائران در حرم مطهر احساس می‌شد.

رئیس بنیاد سلامت رضوی افزود:در قالب اجرای این طرح، توان و ظرفیت پراکنده افراد علاقه‌مند به خدمت در حوزه سلامت در محدوده حرم مطهر رضوی ساماندهی شده است، به طوری که حدود 170 نفر از پزشکان، اپتومتریست‌ها، پرستاران و کارشناسان بهداشت محب امام رضا (ع) از مشهد و سراسر کشور به صورت افتخاری به طور روزانه در دو شیفت صبح و عصر در پایگاه‌های مذکور ارائه خدمت خواهند کرد.

شبستری گفت: این چهار پایگاه در ورودی صحن غدیر، ورودی صحن جامع حد فاصل باب الرضا (ع) و باب الجواد (ع)، ورودی کوثر و همچنین پارکینگ سه در مجموع به مساحت هزار و 600 مترمربع دایر و ارائه خدمت خواهند کرد. یک پایگاه دیگر نیز در چهار راه شهدا دایر خواهد شد که خدمات محدودتری ارائه می‌کند.


راه‌اندازی بیمارستان سیار

وی با بیان اینکه در سال جاری، خادمین سلامت رضوی در قالب چند کاروان جهادی به ارائه خدمات درمانی رایگان و تخصصی در مناطق محروم خراسان رضوی پرداختند، گفت: بنیاد سلامت رضوی در تلاش است با راه‌اندازی یک بیمارستان سیار به ارائه خدمت در مناطق محروم کشور بپردازد و در این مسیر پذیرای خدمت افتخاری پزشکان، پرستاران و متخصصان علوم پزشکی و پیراپزشکی از سراسر کشور خواهد بود.

رئیس بنیاد سلامت رضوی افزود: همچنین در دهه کرامت به همت بنیاد سلامت رضوی، جمعی از خادمین حرم مطهر رضوی به منظور تکریم بیماران بیمارستان‌های ابن سینا و حجازی مشهد و تقدیر از تلاش‌های بی‌وقفه پرسنل صبور این دو مرکز، از این بیمارستان‌ها بازدید خواهند کرد.

شبستری از آمادگی بنیاد سلامت رضوی برای ساخت دارالشفاء در شهر‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: بنیاد سلامت رضوی توسعه خدمات بهداشتی درمانی را در کشور بر مبنای توسعه سنت حسنه وقف در دستور کار دارد، از این‌رو در شهر‌های مختلف کشور بنیاد سلامت آمادگی دارد که با اختصاص زمین از سوی خیران واقف، دارالشفاء مزین به نام مبارک علی بن موسی‌الرضا (ع) دایر کند.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.