ابراز نگرانی شدید گردوکاران آمریکایی از جنگ تجاری با چین

کشاورزان گردوکار آمریکایی از ادامه تنش‌های جنگ تجاری آمریکا با کشور‌هایی که بازار‌های مناسبی برای تولیدات کشاورزی آنان هستند ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، کشاورزان گردوکار آمریکایی از ادامه تنش‌های جنگ تجاری با کشور‌هایی که بازار‌های مناسبی برای تولیدات کشاورزی آنان هستند ابراز نگرانی می‌کنند.

راندی هودسن، کشاورز گردوکار از ایالت جورجیای آمریکا با اشاره به اهمیت این ایالت به عنوان مهمترین منطقه برای کشت گردو گفت، به طور میانگین، یک سوم از گردو‌های تولید شده در آمریکا به چین فروخته می‌شوند.

وی که از کشاورزان موفق گردوکار در آمریکا است با اشاره به صادرات ۹۹ درصدی این محصول کشاورزی به چین افزود، به رغم روابط مناسب اقتصادی با چین در سال‌های اخیر، اعمال تعرفه‌های آمریکا سبب تشدید تنش‌های تجاری و از سوی دیگر خسارات فراوان به کشاورزان آمریکایی شده است.

آمریکا با ادعای این که اعمال تعرفه اضافی ۲۰۰ میلیارد دلاری می‌تواند در حمایت از صنایع داخلی کشور تاثیر گذار باشد در ۶ ژوئیه ۲۵ درصد تعرفه به ارزش ۳۴ میلیارد دلار بر واردات کالا‌های چینی اعمال کرد.

هودسن با اشاره به اینکه از سال گذشته عملیات گسترش انبار و افزایش سه برابری قدرت فرآوری گردو را آغاز کرده است خاطر نشان کرد، همچون دیگر کشاورزان آمریکایی که فعالیت اقتصادی خود را گسترش می‌دهند وی نیز به منظور اجرای اینگونه طرح‌ها تاکنون ده میلیون دلار وام دریافت کرده است.

وی با اشاره به شعار‌های تبلیغاتی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ درباره اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه کشور‌های دارای رفتار ناعادلانه با آمریکا و بیان این که اجداد وی در ۱۵۰ سال گذشته در این رشته کشاورزی فعالیت داشته اند، گفت، هرگز آمریکایی‌ها تصور نمی‌کردند شدت تحریم‌ها به این اندازه باشد.

در پی تشدید فشار‌های ناشی از کاهش فعالیت‌های اقتصادی اواخر دهه ۹۰، هودسون فرصت‌های تجاری خود را در خاورمیانه، هند و چین جستجو می‌کرد که با استقبال شدید پکن به عنوان بازاری جدید برای واردات محصولات گردوی آمریکایی روبرو شد.

در دهه‌های اخیر، همزمان با رشد و توسعه فعالیت‌های کشاورزان آمریکایی و افزایش صادرات گردو به چین فعالیت‌های گردوکاران آمریکایی از رشد و رونق بیشتری برخوردار شده است.

براساس اظهارات این کشاورز آمریکایی، وی تاکنون بیش از ۱۰۰ مرتبه برای تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری و همچنین تبادل فناوری‌های نگهداری و انبار محصولات کشاورزی از چین بازدید کرده است.

با توجه به فروش سالانه گردوی آمریکایی به چین به ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار، به نظر می‌رسد اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا علیه واردات کالا‌های چینی نه تنها سبب افزایش معضلات مالی مزرعه داران آمریکایی می‌شود بلکه تجارت رو به رونق گردوکاران را با تهدید روبرو می‌کند.

این در حالی است که این کشاورز بزرگ آمریکایی تنها فردی نیست که تحت تاثیر شدید تعرفه‌های تجاری قرار دارد، زیرا دیگر کشاورزان محصولات مختلف کشاورزی نیز از تهدیدات ناشی از جنگ تجاری آمریکا با چین ابراز نگرانی می‌کنند.

هودسن با توجه به تجربیاتی که در سال‌های گذشته در بازار‌های چین کسب کرده گفت: «ترامپ هنر معامله با آمریکای شمالی را می‌داند، اما کسی مطمئن نیست که رئیس جمهور امریکا هنر معامله در آسیا و دوستان خوبمان را در چین درک کند.»

انتهای پیام/

گردوکاران آمریکایی از ادامه جنگ تجاری آمریکا با سایر کشورها ابراز نگرانی کردند

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۷ تير ۱۳۹۷
ترامپ خوب به گردوکاران کشورش کمک کنه
آخرین اخبار