درخواست توسک از چین، روسیه و آمریکا برای جلوگیری از وقوع جنگ تجاری

رئیس شورای اروپا در اظهاراتی از آمریکا، چین و روسیه خواست از وقوع هرج و مرج تجاری در جهان جلوگیری کنند.

درخواست رئیس شورای اتحادیه اروپا از چین، روسیه و آمریکا برای جلوگیری از جنگ تجاریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استریت‌تایمز، اتحادیه اروپا روز دوشنبه از آمریکا، چین و روسیه خواست برای جلوگیری از وقوع تنش و هرج و مرج تجاری با یکدیگر همکاری کنند.

«دونالد توسک» رئیس شورای اروپا در پکن گفت: «وظیفه مشترک اروپا و چین و همچنین آمریکا و روسیه است که نظم تجارت جهانی را حفظ کنند نه آن را از بین ببرند. نباید یکی از آن جنگ‌های تجاری را آغاز کنند که معمولاً در تاریخ ما به تنش‌های داغی تبدیل شده اند».

توسک پس از دیدار با «لی که چیانگ» نخست وزیر چین با اشاره به جنگ تجاری پکن و واشنگتن گفت: «هنوز هم برای جلوگیری از تنش و هرج و مرج زمان داریم».

توسک تاکید کرد جهان به اصلاح تجاری نیاز دارد نه به جنگ تجاری.

اتحادیه اروپا –بزرگترین بازار مشترک جهان شامل ۲۸ کشور و ۵۰۰ میلیون نفر- در تلاش است تا اتحاد کشور‌های عضو را در مقابل موج حمایت‌گرایی که دولت آمریکا به راه انداخته حفظ کند.

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود آماده می‌شود مقامات اروپا و چین از جمله «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا، در این نشست در پکن شرکت کردند.

انتهای پیام/

درخواست توسک از آمریکا و چین برای کاهش دادن تنش‌های تجاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار