وزارت بازرگانی چین اعلام کرد حجم مبادلات تجاری این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ به رقم دو تریلیون و ۲۱۰ میلیارد دلار رسید که نرخ رشد سالیانه را به ۱۶ درصد می‌رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه اعلام کرد حجم مبادلات تجاری این کشور در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ به رقم دو تریلیون و ۲۱۰ میلیارد دلار رسید که نرخ رشد سالیانه را به ۱۶ درصد می‌رساند.

سرمایه گذاری چین در خارج از مرز‌های این کشور نیز از ماه ژانویه تا ژوئن رشدی مداوم و سالم را تجربه کرده است.

در نیمه نخست ۲۰۱۸، چینی‌ها در مجموع صادراتی به ارزش یک تریلیون و ۱۷۰ میلیارد دلار را داشتند و در همین حال ارزش واردات چینی‌ها اندکی بیش از یک تریلیون دلار بود. به دیگر سخن، تراز تجاری چینی‌ها در حدود ۱۴۰ میلیارد دلار بود که کاهشی ۲۷.۵ درصدی را تجربه کرده است.

حجم مبادلات تجاری بین چین و آمریکا نیز با افزایش ۵.۷ درصدی همراه بود و تجارت با کشور‌هایی که در مسیر جاده ابریشم جدید قرار دارند، همچنان با سرعت در حال افزایش است. برای نمونه مبادلات چین با ویتنام و اندونزی افزایشی نزدیک به ۲۰ درصد را شاهد بود.

با این حال سونگ شیان مائو (Song Xianmao) معاون مدیر کل اداره تجارت خارجی وزارت بازرگانی چین گفته است بی اطمینانی‌هایی در خصوص آینده فضای تجاری چین به چشم می‌خورد.

سونگ گفت: «ضدیت با جهانی شدن در اقتصاد و سیاست‌های حمایتی در تجارت در حال افزایش هستند و اصطکاک تجاری نیز فزاینده شده است. در نتیجه نظام چند گانه تجاری با چالش‌هایی جدی روبرو است و منازعات ژئوپولتیک همچنان در حال بیشتر شدن هستند. توسعه تجاری کشور ما با بی اطمینانی‌های فزاینده و عوامل بی ثبات کننده روبرو است. گام بعدی ما ایجاد و اجرای مفاهیم جدیدی از توسعه با هدایت دیدگاه‌های رئیس جمهور شی در سیوسیالیسم با ویژگی‌های چینی در دوران جدید است.
براساس ملزومات گزارش کار دولتی، ما به رشد مداوم در آینده و افزایش سطح تسهیلات تجاری ادامه خواهیم داد.»

افزون بر این، سرمایه گذاری‌های غیر مالی چین در خارج از خاک این کشور به بیش از ۵۷ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با سال قبل، رشدی ۱۸.۷ درصدی را داشت.

شرکت‌های چینی نیز به تازگی بر سرمایه گذاری در پنجاه و پنج کشور دیگر در مسیر جاده ابرشیم جدید افزوده اند که میزان کلی این سرمایه گذاری با افزایشی ۱۲ درصدی به ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/

تراز تجاری چینی‌ها از مرز دو تریلیون دلار گذشت

برچسب ها: آمریکا ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۷ تير ۱۳۹۷
این چینیا همه چیز رو با نصف قیمت تولید میکنن
آخرین اخبار