اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره رفع فیلتر احتمالی تلگرام

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره موضوع فیلتریگ اینستاگرام و احتمال رفع فیلتر تلگرام توضیحاتی ارائه داد.

اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره رفع فیلتر احتمالی تلگرامبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی امروز در حاشیه حضور در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در خصوص فیلتر اینستاگرام و عدم فیلتر آن، فعلا هیچ بحث خاصی نشده است، گفت: در صورتی که خدمات پایدار داخلی در حوزه پیام رسان‌ها ایجاد شود، این احتمال وجود دارد که تلگرام رفع فیلتر شود.

فیروزآبادی در ادامه اظهار داشت:" ما برای پیام‌رسان‌ها در شورای عالی فضای مجازی مصوبه داریم و آن مصوبه در حال اجراست، فعلا به طور خاص راجع به اینستاگرام هیچ بحثی نشده است. هرچند که از قدیم و سال‌های گذشته، مردم و نخبگان بعضا در رابطه با باز شدن یا بسته شدن برخی از پیام‌رسان‌ها صحبت‌هایی را انجام می‌دهند.

فیروزآبادی گفت: شورای عالی فضای مجازی نه در رابطه با باز شدن توییتر و نه در رابطه با بسته شدن اینستاگرام هیچ بحث و بررسی تا الان نداشتند. تلگرام نیز فعلا به همین صورت، به هر حال یک تصمیم قضایی بوده است که اتخاذ شده و رویکرد را خروج از انحصار تلگرام بوده است که با تصمیم قضایی که گرفته شد؛ این بحث خروج از انحصار تا حدودی محقق شد.

فیروزآبادی به این پرسش که آیا پس از رفع انحصار احتمال رفع فیلتر تلگرام وجود دارد یا خیر، پاسخ داد: اگر خدمات داخلی پایداری برقرار شود، احتمال تجدید نظر وجود دارد که البته بر عهده قوه قضاییه است. "

انتهای پیام/

▐احتمال رفع فیلتر تلگرام▌ 

برچسب ها: فضای مجازی ، تلگرام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محودی
۲۲:۲۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
تلگرام دوست منه
آخرین اخبار