مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی خبر داد:

افزایش 17 درصدی تولید فرش دستباف در استان قدس رضوی

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: تولید فرش دستباف آستان قدس رضوی طی 4 ماه نخست امسال 17 درصد افزایش داشته است.

افزایش 17 درصدی تولید فرش دستباف در استان قدس رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد غلامرضا باغشنی با بیان اینکه تولید این فرش‌ها با ابعاد 8 × 5، 6 × 4، 8 × 6 و 7 × 5 در این شرکت تولید می‌شود افزود: در جهار ماه ابتدای امسال، 30 هزار مترمربع فرش ماشینی در ابعاد 3 × 2 از این شرکت خریداری شده است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای افزایش کیفیت فرش‌های دستباف تولیدی خاطر نشان کرد: به این منظور فعالیت‌هایی برای بالا بردن کیفیت رنگ‌آمیزی، جلوگیری از بافت گره‌های ناموزون و... انجام شده است.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: هم‌اکنون 40 دستگاه دار قالی چوبی و 9 دستگاه دار قالی آهنی فارسی بزرگ 25 متری تا 54 متری در کارگاه‌های فرش شرکت وجود دارد.

باغشنی با اشاره به اشتغال 420 بافنده خانم در کارگاه‌های این شرکت افزود: از این میان 187 نفر در کارگاه مشهد و 233 نفر در کارگاه کاشمر مشغول به کار هستند که عموماً زنان سرپرست خانوار می‌باشند که هر بافنده توانسته است سالانه حدود 14 مترمربع فرش دستباف تولید می‌کند.

وی درباره طرح‌های به کار رفته در بافت فرش‌های دستباف این شرکت خاطر نشان کرد:طرح‌های افشان، افشان ترنج و لچک ترنج، از جمله این فرش‌ها به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی هم چنین از نونمایی فرش‌های دستباف و ماشینی حرم مطهر رضوی توسط این شرکت خبر داد: طی 4 ماه ابتدای سال 1397، مساحت 62 هزار و 610 متر مربع از فرش‌های حرم مطهر رضوی نونما شده است.

باغشنی افزود: از میان فرش‌های نونما شده، تعداد 9 هزار و 23 تخته به متراژ 61 هزار و 110 متر مربع فرش ماشینی و تعداد 63 تخته به متراژ هزار و 500 متر مربع فرش دستباف بوده است که بیشتر فرش‌های ماشینی با ابعاد 3 × 2 متر مربع در صحن‌های مقدس اماکن متبرکه پهن می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:سایر فرش‌های ماشینی با ابعاد مختلف و همینطور فرش‌های دستباف برای مکان‌هایی اعم از رواق‌ها، شبستان‌ها، آسایشگاه‌ها و دفاتر اداری در اماکن متبرکه، سازمان‌ها، مجتمع‌ها و اداره‌های سطح شهر مشهد که وابسته به آستان قدس رضوی و مساجد بین راهی شهرستان‌ها می‌باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام//م.ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.