نخست‌وزیر انگلیس پرونده خروج از اتحادیه اروپا را به هیات دولت سپرد

ترزا می، نخست وزیر انگلیس پرونده خروج این کشور از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت را از وزارتخانه‌ای که برای این کار تاسیس کرده بود، گرفت و به دفتر هیات دولت سپرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ترزا می، نخست وزیر انگلیس پرونده خروج این کشور از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت (Brexit) را از وزارتخانه‌ای که برای این کار تاسیس کرده بود، گرفت و به دفتر هیات دولت سپرد.

اقدام ترزا می، کاهش رده وزارت برگزیت ارزیابی شده است.

دو هفته پیش، دیوید دیویس، وزیر برگزیت، در اعتراض به سیاست نخست‌وزیر انگلیس در خروج از اتحادیه اروپا، استعفا کرد و بلافاصله، بوریس جانسون، وزیر خارجه نیز در اعتراض به همان سیاست‌ها، از سمت خود کناره‌گیری کرد تا فشار‌های سیاسی بر ترزا می بیش‌تر شود.

در پی استعفای غیر منتظره دیوید دیویس و بوریس جانسون وزیران برگزیت و امور خارجه انگلیس، ترزا می دومنیک راب را به عنوان وزیر برگزیت و جرمی هانت را به سمت وزارت خارجه انگلیس منصوب کرد که اعتبار هر دو وزیر جدید در حزب حاکم محافظه کار، کم‌تر از وزیران شورشی مستعفی است.

پیچیدگی‌های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و اختلافات درون حزب حاکم بر سر آن، شرایط نامطلوب سیاسی و اقتصادی را برای این کشور رقم زده است.

انتهای پیام/

ترزا می پرونده برگزیت را به هیات دولت سپرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار