نظرسنجی: بیش از ۸۰ درصد آلمانی‌ها معتقدند اروپا به کمک نظامی آمریکا نیاز ندارد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد آلمانی‌ها معتقدند اروپا می‌تواند بدون پشتیبانی آمریکا از خود دفاع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، نتایج نظرسنجی دو شبکه آلمانی «ان تی وی» و «آر تی ال» نشان می دهد بیش از 80 درصد مردم آلمان با ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این خصوص که مسکو کاملا سیاست های برلین را کنترل می کند، مخالف هستند.

رئیس جمهور آمریکا در نشست ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک، مدعی شده بود مسکو به طور کامل سیاست های برلین را کنترل می کند و این روند را می توان از حمایت های آلمان از احداث فاز دوم خط لوله گاز نورداستریم 2 دریافت.

بر اساس این نظرسنجی اکثریت 84 درصد آلمانی ها با رد ادعاهای ترامپ معتقدند، کشورهای اروپایی بدون آمریکا و کمک های نظامی آن نیز می توانند از خود دفاع کنند. این در حالی است که 37 درصد از شرکت کنندگان آلمانی --که 28 درصد آنها حامی حزب آلترناتو برای آلمان بودند -- بر این باورند که آلمان و سایر کشورهای اروپایی به کمک های نظامی آمریکا نیاز دارد.

پیش از این نیز در نظرسنجی های عمومی دیگر، مردم آلمان اعلام کردند کشورهای اروپایی دیگر نیازی به کمک های نظامی آمریکا ندارند. رئیس جمهور آمریکا پیش از این بارها اعضای سازمان آتلانتیک شمالی [ناتو] را تهدید به خروج کرد. بنابر همین نظرسنجی، بیش از نیمی از آلمانی ها معتقدند، اروپا می تواند بدون پشتیبانی آمریکا از خود دفاع کند.

ماه گذشته، روزنامه نیویورک تایمز با انتشار نتایج یک نظرسنجی عمومی اعلام کرد 89 درصد آمریکایی ها نیز نسبت به اعتبار ترامپ تردید دارند. مردم آلمان نیز در خصوص کمک های نظامی آمریکا به ناتو مردد هستند.

ترامپ در آستانه نشست ناتو با انتشار توئیتی اعلام کرد از 29 عضو این سازمان فقط 5 عضو به تعهدات خود در خصوص ناتو پایبند هستند. وی در حساب توئیتری خود نوشت: «ناتو چه فایده‌ای دارد وقتی آلمان میلیارد‌ها دلار برای خرید گاز و انرژی به روسیه می‌دهد؟ چرا تنها ۵ کشور از ۲۹ کشور به تعهد خود (در قبال تامین بودجه ناتو) عمل کرده‌اند؟ ایالات متحده آمریکا برای حفاظت از اروپا هزینه می‌کند و در مقابل میلیارد‌ها دلار در تجارت از دست می‌دهد. بلافاصله باید ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی به ناتو اختصاص داده شود و این کار نباید تا سال ۲۰۲۵ طول بکشد.»

نتایج نظرسنجی خبرگزاری رسمی آلمان (DPA) نیز پیش از این نشان داد بیش از ۴۲ درصد از مردم آلمان خواستار خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان هستند و ۳۷ درصد نیز اعلام کرده‌اند که خواهان خروج ۳۵ هزار نیروی نظامی آمریکا از خاک کشورشان نیستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، آمریکا ، نظرسنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار