با هدف مجموعه سازی کتابخانه‌های عمومی؛

آغاز عملیات رف‌خوانی در ۱۸۶ کتابخانه عمومی فارس

عملیات رف‌خوانی کتابخانه‌های عمومی فارس به شیوه الکترونیکی برای دومین سال آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: عملیات رف‌خوانی کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ابتدای مرداد ماه در ۱۸۶ کتابخانه نهادی استان فارس به وسیله بارکدخوان، همزمان با کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: همزمان با انجام رف‌خوانی، فرایند وجین منابع نیز در کتابخانه‌ها صورت می‌پذیرد و کتاب‌های فرسوده، تکراری، بدون مخاطب و ویرایش‌های قدیمی در کتابخانه‌ها شناسایی و جمع‌آوری می‌شود.

منوچهری با بیان اینکه در جریان این فرایند موجودی منابع در قفسه‌ها با منابع ثبت شده در نرم‌افزار مدیریت کتابخانه‌های عمومی «سامان» تطبیق داده می‌شود؛ گفت: به همین دلیل رف‌خوانی از مهم‌ترین ارکان مجموعه‌سازی در کتابخانه‌ها به ویژه کتابخانه‌های عمومی است که انجام آن برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس مدت زمان انجام عملیات رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی را یک ماهه دانست و تصریح کرد: اتمام رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی این استان تا پایان مرداد ماه پیش‌بینی شده است. در طول برگزاری این فرایند، بخش امانت هر کتابخانه در مدت زمان انجام رف‌خوانی تعطیل بوده و کاربران کتابخانه‌های عمومی می‌توانند از سایر بخش‌های کتابخانه استفاده کنند.

گفتنی است در حال حاضر ۲۲۹ کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که ۱۸۶ باب کتابخانه نهادی و ۴۳ کتابخانه مشارکتی و مستقل است.
انتهای پیام/ر

عملیات رف‌خوانی کتابخانه‌های عمومی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار