قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس بهسازی می‌شود/میراث فرهنگی باید بررسی‌های لازم را انجام دهد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس مرمت و بازسازی می‌شود.

 گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نشست هم‌اندیشی اعضای شورای بازسازی کتابخانه عمومی دستغیب و کارشناسان عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای بازسازی قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس برگزار شد.

پس از بررسی‌های سه گانه سازه، تأسیسات و معماری کتابخانه عمومی دستغیب و سنداژ کاری این کتابخانه توسط شورای بازسازی کتابخانه دستغیب و ارسال نقشه‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهندسان مشاور طرح و مهندسان عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای آغاز مرحله عملیاتی بازسازی کتابخانه عمومی دستغیب، پشت یک میز نشستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، با اشاره به این دیدار با بیان اینکه شورای بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب از سال ۹۵ با حمایت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس کار خود را آغاز کرده است، ادامه داد: با وجود اینکه همه نقشه‌های بازسازی این مجموعه آماده شده است، اما نتایج به دست آمده از سنداژ این کتابخانه نشان داد که ساختمان این بنا، مقاومت کمی دارد لذا بحث بازسازی و مقاوم‌سازی باید با دقت بیشتری انجام شود.

روح‌الله منوچهری با اشاره به قدمت و ارزش تاریخی و میراثی این کتابخانه تصریح کرد: در بحث بازسازی همچنان تأکید بر این است که این میراث ارزشمند، ابعاد کتابخانه‌ای خود را حفظ کرده و بتواند همچون گذشته به عنوان یکی از مهم‌ترین کتابخانه شهر شیراز نیاز‌های کتابخانه‌ای این شهر و کاربران را تأمین کند.

وی گفت: این مجموعه در منطقه تاریخی و گردشگری شیراز قرار دارد و قدمت این اثر، همچنین همجواری آن با موزه پارس اهمیت آن را بیشتر کرده است، لذا برای بازسازی این کتابخانه، اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز باید بررسی‌های لازم را انجام دهد که دراین خصوص دیداری با مدیرکل میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.

منوچهری اضافه کرد: مرحله عملیاتی مرمت این کتابخانه پس از اعلام نظر همه کارشناسان استانی و کشوری آغاز می‌شود.

گفتنی است، کتابخانه عمومی شهید آیت‌الله دستغیب (کتابخانه ملی پارس سابق) نخستین کتابخانه عمومی استان فارس است که در سال ۱۳۲۷ با هزینه خیرساز و مردمی به بهره‌برداری رسید.

این کتابخانه در حال حاضر با قدمتی ۷۰ ساله و بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب و گنجینه ارزشمند نشریات قدیمی به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ن

قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس مرمت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار