در شصت و پنجمین سالگرد ترک مخاصمه بین دو کره؛

بقایای اجساد نظامیان آمریکایی وارد کره جنوبی شد

هواپیمای آمریکایی حامل بقایای اجساد نظامیان این کشور، جمعه همزمان با شصت و پنجمین سالگرد ترک مخاصمه بین دو کره، از کره شمالی وارد کره جنوبی شد.

کره شمالی بقایای اجساد سربازان آمریکایی را تحویل دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد کره شمالی بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ کره را به واشنگتن تحویل داده است.

بنابر اعلام پنتاگون، بیش از ۳۵ هزار آمریکایی در جنگ کره کشته شدند که هفت هزار و ۷۰۰ تن از آنها، از جمله تنها پنج هزار و ۳۰۰ نفر در کره شمالی، همچنان مفقود هستند.

هواپیمای نظامی آمریکایی حامل بقایای اجساد نظامیان این کشور، جمعه همزمان با شصت و پنجمین سالگرد ترک مخاصمه بین دو کره، از کره شمالی وارد کره جنوبی شد.

بازگرداندن بقایای اجساد نظامیان آمریکایی به منزله عمل به بخشی از توافق به دست آمده بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در اجلاس ماه گذشته در سنگاپور است.

هواپیمای باری C-۱۷ پس از ترک شهر بندری وونسان در کره شمالی، حدود ساعت ۲:۰۰ بامداد جمعه به وقت گرینویچ در پایگاه هوایی اونسان که پایگاه هوایی آمریکا در کره جنوبی است، فرود آمد. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ”اقدام امروز به منزله نخستین گام مهم برای از سرگیری بازگرداندن بقایای اجساد از کره شمالی، و از سرگیری عملیات میدانی در کره شمالی برای جستجوی اجساد حدود پنج هزار و ۳۰۰ نظامی آمریکایی است که همچنان مفقود هستند. “

بین سال ۱۹۹۰ و ۲۰۰۵, بقای اجساد ۲۲۹ نظامی آمریکایی از کره شمالی به آمریکا بازگردانده شد، اما با وخیم شدن روابط آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ، این روند به حال تعلیق درآمد.

قرار است بقایای اجسادی که به پایگاه هوایی آمریکا در کره جنوبی منتقل شده است، برای تشخیص هویت در پزشکی قانونی به هاوایی ارسال شود. 

در بیانیه‌ کاخ سفید همچنین آمده است: مراسم رسمی برای بازگرداندن این اجساد به آمریکا در اوسان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار