حمایت مدیر شبکه ۳ از رویکرد شجاعت رسانه‌ای مبنتی بر عقلانیت

مدیر شبکه سوم سیما با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود از پخش مستند قائم مقام و شجاعت رسانه‌ای مبنتی بر عقلانیت نوشت.

فروغیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی فروغی مدیر جوان شبکه۳ سیمای جمهوری اسلامی ، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از محافظه کاری رسانه‌ای در دنیای امروز تلویحا انتقاد کرد و خواستار شجاعت رسانه‌ایِ مبتنی بر عقلانیت شد.

علی فروغی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

‎همیشه استدلال هایی که برای روایت نکردن موضوعات حساس در رسانه وجود دارد، بیش از مجموعه دلایلی است که میخواهد "روایت کردن" را تئوریزه کند. از "شلوغش نکنیم" که همواره طرفداران پروپاقرص خودش را دارد تا "مسائل تمام شده را دوباره به یاد مردم نیاوریم" و "آرامش مردم را بر هم نزنیم" و قس علی هذا. این طرف هم البته استدلال هایی وجود دارد. فی المثل اینکه مردم این زمانه رسانه شجاع را دوست دارند. یا اینکه نگفتن ما، دیگر به معنای نگفتن دیگران و نشنیدن مردم نیست.
‎اما به نظر میرسد رسانه ای که در امر "روایت گری" از اتفاقات روز و گذشته، اعتماد به نفس و شجاعت کافی نداشته باشد و محافظه کاری کند، در زمانه رقابت "روایت ها" محکوم به شکست است. البته باید شجاعت با عقلانیت و لحاظ اقتضائات و شرایط زمانی و مکانی به کار گیری شود و گرنه بر علیه خود عمل می کند.
٥مرداد سالروز عملیات مرصاد، یکی از همان گلوگاه هایی است که این دو دیدگاه معمولا در برابر هم صف آرایی میکنند. ماجرای این عملیات و قبل و بعد از آن در کنار ماجرای کمتر گفته شده قائم مقام رهبری و برکناری اقای منتظری، از همان قضایایی است که عده ای تصور میکردند یک ماجرای کهنه و فراموش شده است. اما اتفاقات همین یکی دو سال اخیر نشان داد که همچنان منافقین داعش صفت را باید در ذهن مردم زنده نگه داریم و البته جریان نفاق را؛که یکی از مهم ترین جریانات نفاق بعد از انقلاب جریان مهدی هاشمی است که مامن آن بیت مرحوم منتظری بود.

فروغی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.