رونق تولید واحدهای صنعتی خوزستان با ارائه تسهیلات میلیاردی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از ارائه 175 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نورالله حسن زاده، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان به برگزاری 32 جلسه توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی در 3 ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در بحث کمک به تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق تولید سال 96 و97 مبلغی حدود 175 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت، به 75 واحد تولیدی صنعتی ارائه شد.

وی تصریح کرد: همچنین 153 جلسه کمیته‌های تخصصی به منظور بررسی وضعیت واحدها و ارائه نقطه نظرات برگزار گردید.

حسن زاده با بیان اینکه در این جلسات به مشکلات 171 واحد تولیدی رسیدگی و تعداد 204 مصوبه جهت کمک به واحدها تصویب و پیگیری شده است، اذعان داشت: بیش ترین مشکلات و موارد مطرح شده در این جلسات مربوط به تعیین تکلیف بدهی‌های معوق با تعداد 87 مورد، درخواست تسهیلات و تامین مالی 39 مورد و سایر مسائل و مشکلات با 78 مورد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در راستای کمک و مساعدت به بازپرداخت بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی به سازمان تامین اجتماعی و بهره‌مندی از بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، تعداد 110 واحد تولیدی به منظور بهره‌مندی از مزایای این بخشودگی جرائم به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در بحث کمک به تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی در قالب طرح رونق تولید سال 96 و 97، مبلغی حدود 175 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت، به 75 واحد تولیدی صنعتی داده شد، همچنین مبلغ 4 میلیارد تومان تسهیلات در قالب نوسازی و بازسازی واحد به 7 واحد تولیدی اعطا گردید.

نورالله حسن زاده بیان کرد: با توجه به بخشنامه صادر شده توسط استاندار خوزستان مبنی بر ممنوعیت قطع خدمات دولتی واحدهای تولیدی توسط شرکت‌های خدمات رسان استان، همه واحدهای تولیدی استان در صورت مراجعه این دستگاه‌ها جهت قطع خدمات یا صدور اخطاریه باید مراتب را به دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مستقر در این سازمان اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه در صورت اطلاع از این موضوع با برگزاری جلسه مشترک با شرکت‌های خدمات رسان ضمن تعیین تکلیف بدهی از قطع خدمات جلوگیری می‌شود گفت: در این خصوص تا کنون ده‌ها جلسه کاری برگزار و از قطع خدمات بدون هماهنگی با سازمان جلوگیری بعمل آمده است.

حسن زاده با بیان اینکه دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آمادگی دارد تا نسبت به پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی خصوصا مشکلات بانکی، مالیاتی، بیمه و زیرساختی اقدام کند اظهار داشت: در این راستا ضرورت دارد همه واحدها قبل از اینکه مشکل به مرحله غیر قابل بازگشت منتهی شود مراتب را به صورت مکتوب یا حضوری به دبیرخانه اعلام تا پیگیری فوری انجام شود.

انتهای پیام/گ

واحدهای صنعتی از تسهیلات بهره مند می شوند

برچسب ها: صنعت و معدن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.