معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: اقتصاد مقاومتی یک تعریف جهانی و جهان شمول دارد و اقتصادی است که با وجود شرایط دشوار و تهدید‌های فراوان به اهداف خودش برسد.

اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در نخستین جشنواره فرهنگ «كارآفريني بانوان، خدمت و خودكفايي خانواده» افزود: اقتصاد مقاومتی با اهداف استقلال اقتصادی، رفاه عمومی و پیشرفت اقتصادی آغاز می‌شود. اما مشکلات و موانعی بر سر راه وجود دارد که با اقتصاد مقاومتی به این اهداف می‌رسیم.

وی با طرح این سوال که " چرا اقتصاد مقاومتی را اجرا نمی‌کنیم و درگیر جنگ اقتصادی هستیم؟"  ادامه داد: این موضوع دارای ابعاد داخلی و خارجی است و تنها رهیافت ما اقتصاد مقاومتی است، اما بخش زیادی از جامعه و مسئولان راه حل دیگری را پیشنهاد می‌کنند و راه حل مذاکراتی را جایگزین اقتصاد مقاومتی می‌کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: این تفکر اقتصاد مذاکراتی ناشی از دو دیدگاه اشتباه است. یک دیدگاه تصور می‌کنند تمام مشکلات ناشی از تحریم‌های خارجی است و دومین دیدگاه مذاکره بر سر تحریم‌ها را راه حل مشکلات اقتصادی می‌دانند.

عبدالملکی با بیان اینکه مسئله ما با آمریکا و غرب مذاکره بردار نیست، افزود: اگر به اشتباه بودن این دو دیدگاه توجه داشته باشیم خواهیم دید اقتصاد مقاومتی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه دو نوع تحریم خارجی و داخلی داریم، ادامه داد: تنبلی نخبگان و دوری از فرهنگ کار آفرینی موجب ناکار آمدی‌های اقتصادی در ایران شده است. کار آفرینی دارای سه رکن آموزش، خلاقیت و توکل و همت است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: کارآفرین به کسی گفته می‌شود که بتواند فعالیتی سودآور و پایدار انجام دهد.
از ویژگی‌های کار آفرینی می‌توان به پشتکار، تحمل در ابهام، انگیزه موفقیت، درستکاری و قابلیت اعتماد، ابتکار، تحمل در شکست، پافشاری در حل مشکل، اعتماد به نفس و استقلال اشاره کرد.

انتهای پیام//ف. ن.


کار آفرینی دارای سه رکن آموزش، خلاقیت و توکل و همت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.