حسن الفت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رشد 40 درصدی صادرات ایران به روسیه در سال 2017

مدیرکل منطقه اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت از هدف گذاری صادرات۴۲۰ میلیون دلاری به روسیه خبر داد.

۴۰۰ میلیارد دلار صادرات ایران به روسیه/۸۰ درصد محصولات صادراتی به روسیه کشاورزی استبهروز حسن الفت ، مدیرکل منطقه اروپا و آمریکا  سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به میزان صادرات ایران به روسیه اظهار کرد: در سال 2017، با صادرات 310 میلیون دلاری،رشد صادرات ما به کشور روسیه 40 درصد بوده است و  بر اساس هدف گذاری های صورت گرفته در سال 2018 باید به رقمی بالغ بر  420 میلیون دلار برسد.

وی افزود: لازم به ذکر است که سهم پیشرفت کشور روسیه در این مبادلات بیشتر است، زیرا آمارها افزایش میزان واردات از روسیه به ایران را نشان می دهند.

مدیرکل منطقه اروپا و آمریکا  سازمان توسعه تجارت ضمن ابراز نگرانی از افت میزان صادرات ایران به روسیه تصریح کرد: ما در سال های 2010 الی 2018 از رتبه 28 به 48 نزول داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه در راه ارتباطی با روسیه، کانال ارتباطی با نام کریدور سبز به این روند سرعت می بخشد البته لازم به ذکر است که بدانیم 80 درصد صادرات ایران به روسیه محصولات کشاورزی و خشکبار است.

الفت در پایان با اشاره به دست های پنهان ایجاد انحصار در صادرات گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی از افراد در صادرات محصولات با ایجاد شرکت ها مختلف، انحصار بوجود آورده اند.

انتهای پیام/

افزایش 40 درصدی صادرات به روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار