۴۰ ایستگاه‌ نشاط در مساجد شهر قم

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم گفت: تاکنون ۲۷ مرکز ایستگاه نشاط در مناطق مختلف شهر احداث‌شده و تا آخر تابستان این تعداد، به ۴۰ مسجد می‌رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حسن مالکی نژاد در نشست‌خبری رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: تأکید بر تقویت نقش مساجد در محلات، یکی از حرکت‌های بسیار مناسبی بود که مورد استقبال مردم واقع شد، مساجدی که هیئت‌امنا و کانون فرهنگی آن‌ها با هم همسو بودند، ایستگاه نشاط را به وجود آوردند که به‌تبع آن لوازم و فضای ورزشی احداث شد که تاکنون 27 مرکز ایستگاه نشاط در مناطق مختلف احداث‌شده و تا آخر تابستان این تعداد، به 40 مسجد می‌رسد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم ادامه داد: کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات یکی دیگر از اهداف بود که طی آن غنی کردن اوقات فراغت کودکان و ایستگاه‌های محله‌های سلامت در دستور کار قرار گرفت، یکی از این محله‌ها در مجتمع نور واقع در نیروگاه و دیگری در شهرک پردیسان واقع‌شده و به تعداد آن در آینده افزوده می‌شود.

مالکی نژاد تأکید کرد: نقش مردم در فرهنگ‌سازی دینی و توانمندسازی هیئت‌های مذهبی از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است، طی یکی سیاست‌گذاری که در کمیسیون فرهنگی مطرح شد، در راستای برنامه‌های فرهنگی، بحث استفاده از ظروف گیاهی و کمک به هیئت در این حوزه بود و از پرداخت پول نقد پرهیز شده و بیشتر کمک‌ها در قالب بسته‌های حمایتی انجام شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر افزود: برخی نگاه‌ها به شهرداری به‌عنوان پروژه فرهنگی مطرح است، اما نگاه و توجه به پیوست فرهنگی در فعالیت‌های شهرداری از نکات مهم است و برای تقویت این حوزه در شهرداری، اقدامات قابل‌توجهی در پیوست‌های فرهنگی پروژه‌ها انجام‌شده است و در پروژه ارم، توجه به این نکته و اقدامات موردنیاز آن ضروری بوده و این نگاه در این پروژه حاکم است.

مالکی نژاد با اشاره به اهمیت تقویت روحیه مردمی بودن در بین مسئولان فرهنگی استان بیان کرد: تعامل بین نهادهای متولیان فرهنگی استان نیز برنامه دیگر شورای شهر بوده و در این راستا، باید تشریفات اداری و پرستیژهای کاذب به حداقل برسد و به‌صورت خودجوش این امر پیگیری شود و در این کار با اداره اوقاف و اداره ورزش و جوانان انجام‌شده و ازجمله آن‌ها تقویت ورزش‌های همگانی در میان مردم بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم تصریح کرد: در قم فقر شهربازی وجود دارد که این مسئله یک کم‌لطفی برای اهالی قم بوده و شهربازی بوستان غدیر در حال محوطه‌سازی بوده و بوستان علوی نیز در آینده مجهزتر می‌شود، همچنین در صورت احداث بوستان کوثر در میدان مفید و باغ پرندگان، تجمع بوستان‌ها به‌صورت پراکنده از بوستان‌های خاص استان به سایر مراکز پخش می‌شود.

وی افزود: سازمان فرهنگی که در سال‌های گذشته اعتباراتی برای آن‌ها در نظر می‌گرفت، در حد امکان بودجه‌های تصویب‌شده به کارها انجام شد و قسمت اعظم بودجه‌ها پرداخت شد، این بودجه در سال جاری هفت میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: تقویت و حمایت از هنرمندان متعهد استان، از برنامه‌های دیگر شورای شهر بوده و این حمایت به دلیل زحمات بالای هنرمندان و اهمیت هنر در امر فرهنگ‌سازی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر افزود: کمیسیون فرهنگی، حمایت از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده که ازجمله آن تقویت خانه موزه شهید زین‌الدین بوده و طبق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده، در هر منطقه، منزل یک شهید به‌عنوان یک مقر برای فعالیت‌های فرهنگی و انجام یادواره‌های شهدا تعیین می‌شود.

مالکی نژاد بیان کرد: در رابطه با فرهنگ‌سراها، فرهنگ‌سرای خانواده در بنیاد و فرهنگ‌سرای کوکب در منطقه یاسمن، در حال فعالیت بوده و نیازهای فرهنگی و ورزشی اهالی را تا حد امکان تأمین می‌کنند، همچنین پیست اسکیت بوستان علوی برای آقایان و خانم‌ها و زمین‌های روباز در مناطق مختلف شهر برای ورزش‌های مختلف مورداستفاده مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارهای فرهنگی استان به سمت مردمی شدن حرکت می‌کند و طبق برنامه‌های انجام‌شده، امکانات فرهنگی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا برنامه‌ها مردمی شود.

مالکی نژاد مشکل رخ داده بین شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان در مورد زمین‌های ورزشی شهر را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: شهرداری قطعه زمین‌هایی در اختیار سازمان ورزش و جوانان قرار داده تا در آن‌ها سالن‌های ورزشی احداث شود، اما سازمان ورزش و جوانان اعلام کرده بنا بر قانونی، هیئت وزیران باید مصوبه‌ای برای واگذاری سهم اماکن دولتی داشته باشد اما به دلیل خصوصی بودن نهاد شهرداری، این قانون از طرف مدیران استانداری رد شده است.

وی افزود: ما بنایی برای انجام شکایت و اقدامات قانونی در این زمینه نداریم، به همین منظور از استانداری درخواست حل مسئله را داشتیم، تا نیازی به پیگرد مسئله از مراجع قانونی نباشد، ما مشورت‌ و یا پیشنهادات خود را شاید بدهیم اما تصمیم نهایی با شهردار است چرا که این زمین‌ها در مالکیت شهرداری قم است.

انتهای پیام/ الف

ایستگاه‌های نشاط مساجد شهر قم به ۴۰ مورد می‌رسد

برچسب ها: اجتماعی ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار