وزیر امنیت داخلی آمریکا: گزینه‌های زیادی برای مقابله با حملات سایبری داریم

وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت این کشور گزینه‌های زیادی برای مقابله با حملات سایبری دارد و هیچ درنگی برای رویارویی با دشمنانش در این عرصه نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا، در مجمع امنیت مجازی در شهر نیویورک گفت این کشور گزینه‌های زیادی برای مقابله با حملات سایبری در اختیار دارد.

او گفت: دموکراسی ما در اینجا وجود دارد. من از این لحظه استفاده می‌کنم تا بر روی این موضوع تاکید کنم؛ زیرا معتقدم برای اینکه ما به وظایفان عمل کنیم این موضوع مهمی است. همانطور که همه ما می‌دانیم دو سال پیش یک قدرت خارجی یک مبارزه چندجانبه و شدید و اثرگذار را برای تضعیف اعتماد عمومی و فرآیند دموکراسی ما صورت داد تا انتخابات ریاست جمهوری ما را دچار تحریف کند. این مبارزه چند جانبه بود و شامل جاسوسی‌های سایبری، درز اطلاعات سرقت شده، نفوذ‌های سایبری در سیستم‌های ثبت نام برای رای‌گیری، تبلیغات آنلاین و موارد دیگر بوده است. اجازه بدهید من شفاف باشم. جامعه اطلاعاتی ما به درستی به این مطلب دست یافته است؛ این روس‌ها بودند. ما این موضوع را می‌دانیم و آن‌ها هم این را می‌دانند که این دستور از یک مقام بلند پایه صادر شده است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این موضوع بار دیگر تکرار شود.

وزیر امنیت داخلی آمریکا افزود: اجازه بدهید که شفاف باشم که هرگونه تلاش برای دخالت در انتخابات ما حمله‌ای مستقیم به دموکراسی ما است. این غیرقابل پذیرش و قابل تحمل نیست. آمریکا این دخالت را تحمل نخواهد کرد.

نیلسن گفت: خواه کره شمالی و خواه روس‌ها ما سیستم‌های خود را در برابر این عوامل مخرب تقویت و به روز رسانی کرده‌ایم. ما هزینه‌هایی را به صورت دیپلماتیک، مالی، حقوقی و دیگر روش‌ها ضد این کشور‌ها وضع کرده‌ایم. آمریکا پاسخ‌ها و گزینه‌های زیادی دارد که برخی از آن‌ها دیده می‌شوند و برخی از آن‌ها دیده نمی‌شوند. ما هیچ درنگی در استفاده از آن‌ها ضددشمنان سرسختی که مسئول ارعاب سایبری هستند، نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار