افزایش 111 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان اردبیل

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل از رشد ۱۱۱ درصدی مجموعه کشفیات موادمخدر طی سال گذشته و چهار ماهه اول امسال خبر داد.

محمد خیرخواه بشر، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دستگیری گسترده قاچاقچیان این نوع موادمخدر را یکی از دلایل کاهش کشفیات موادمخدر صنعتی و نیمه صنعتی برشمرد و از رشد ۱۱۱ درصدی مجموعه کشفیات موادمخدر طی سال گذشته و چهار ماهه اول امسال خبر داد و تاکید کرد که عمده این مواد تریاک بوده است.

وی بیشترین کشفیات را مربوط به حشیش عنوان کرد و بیان داشت: طی چهار ماه اول سال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کشفیات حشیش در این استان 2 هزار و ۲۸۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل  متذکر شد: طی این مدت کشفیات قرص های اعتیاد آور و روانگردان ۲۳۵ درصد، کشفیات تریاک ۹۴ درصد، کشفیات سایر مواد ۱۳۳ درصد و کشفیات سلاح از سوداگران موادمخدر ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.

خیرخواه بشر همچنین از افزایش دستگیری و نگهداری معتادان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بحث دستگیری قاچاقچیان ۴۰ درصد و توزیع کنندگان ۳۳ درصد و دستگیری معتادان ۱۵۴ درصد رشد داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی مجموع دستگیری های پلیس مبارزه با موادمخدر ادامه داد: در بحث مبارزه با این بلای خانمانسوز باید تمام اقشار جامعه مشارکت داشته و بحث فرهنگ سازی به صورت مستمر در اجتماع و بویژه در بین خانواده ها نهادینه شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اردبیل با اشاره به آمارهای مربوط به بحث موادمخدر و اعتیاد در این استان، از رشد آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد و افزود: آمار اعتیاد در بین دانش‌آموزان و دانشجویان بیشتر شده است.

انتهای پیام/ح

رشد آمار اعتیاد در بین دانش آموزان در اردبیل

برچسب ها: مواد مخدر ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار