ویروس تبخال را جدی بگیرید

متخصص بیماری های عفونی گفت:ویروس تبخال ویروس شایعی است که در بعضی کشورها مهم ترین بیماری قابل انتقال محسوب می شود.

ویروس تبخال را جدی بگیریدجهانبخش  متخصص بیماری های عفونی   در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت:   ویروس تبخال  خاصیت عصب دوستی  و در ناحیه صورت حالت مخفی دارد  و تا  50سالگی این ویروس  مبتلا می شوندو  عصب در گیر می کند.

وی گفت: این ویروس حالت مخفی شدن  و قدرت تکثیر مجدد و رشد دارد در شرایط خاصی دوباره فعال می شود.

جهانبخش افزود:علایم ویروس تبخال بسیار متفاوت و حتی گمراه کننده است که دو نوع ویروس تیپ یک و دو دارد و فقط انسان را مبتلا می کند .

وی گفت:تیپ یک بیستر در ناحیه صورت و گردن و تیپ دو در دستگاه تناسلی   و از معضلات بیماری های امیزشی است و برای نوزادانی که از مادران مبتلا به دنیا می ایند ممکن  است دچار مرگ شوند .

جهانبخش ادامه داد:حدود 80درصد ویروس تبخال تیپ یک مشکلات صورت ایجاد می کند و 20 درصد در قسمت های دیگر و در تیپ دو  80دردصد در ناحیه تناسلی و 20 درصد در قسمت های دیگر  است.

وی گفت: ویروس تبخال می تواند کشنده باشد و بیماری های جدی ایجاد کند عفونت حاد اولیه در کودکان  و  اولین بار ایجاد می شود و  تب  و بی قراری  در کودکان ایجاد می کند.

وی گفت:ویروس در قسمت عصبی مخفی می شود و برای همیشه وجود دارد و بعصی وقت ها عود می کند ویروس کاملا به سیستم ایمنی سلولی  ارتباط دارد و هر جا تضعیف شود ویروس تبخال فعال می شود.

 به گفته این متخصص تب ناگهانی ترسیدن  و هر نوع استرس می تواند باع عود مکرر شود و انتشار پیدا کند و ارگان های حیاتی مانند چشم و مغز درگیر کند و کشنده باشد.

وی گفت: راه انتقال از فرد به فرد است و تبخال تیپ یک در بچه ها دیده می شود  و ممکن است تا 50سالگی 90 درصد افراد  مبتلا شوند.

جهانبخش گفت: در تبخال تیپ دو از طریق دست و طریق تماس پوستی و وسایل شخصی و حوصله و دستمال و پوست خراش پیدا کرده وارد می شود از مخاط دهان و چشم وارد می شود.

وی افزود:تبخال دو نوع داروی اصلی دارد ویرابکس و والا سیکلوین فرم تزریقی دارد و در تبخال راجعه دارو استفاده نمی کنند چون طول مدت کوتاه است زود بهبود می یابد اما عفونت های مغزی باید درمان تزریقی باشد و در چهار روز اول امکان بهبودی زیاد است.

انتهای پیام/ز

آشنایی با ویروس تبخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار