مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

توافقات برگزاری جشنواره فیلم فجر انجام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال در مشهد یک روز را به سینمایی، دینی، معنویت دار و بین ادیان اختصاص خواهیم داد.

توافقات برگزاری جشنواره فیلم فجر انجام شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های اداره ارشاد برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن سال جاری گفت: بنا شد جشنواره فیلم فجر به دلیل توافقی که با موسسه اکو و بنیاد سینمایی فارابی داشتیم در فضای شرق بر تمرکز ظرفیت بین المللی مشهد و بارگاه منورامام رضا (ع) یک روز را به بحث سینمایی، دینی، معنویت دار و بین ادیان اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: همچنین قصد داریم مروری براثار بین المللی داشته باشیم و ضمن میزبان از سینما گران خارجی بتوانیم فضای مشهد که یک فضای بین المللی است را به عنوان یک نمونه از ظرفیت جهان اسلام معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: قراردادی بسته شده که برای حمایت از سینمای بین المللی بین ادیانی از سوی موسسه بین المللی اکو که ده کشور را پوشش می‌دهد اقداماتی انجام شود. علاوه بر ان با سینمای فارابی تفاهم نامه‌ای را امضا کردیم که بتوانیم صندوق حمایت از سینماگران جوان را هم داشته باشیم و هرسال از دو فیلم حمایت کنیم.

مروارید درخصوص وضعیت بیمه خبرنگاران افزود: خبرنگاری یک شغل حساس محسوب می‌شود ونگاه وزرات ارشاد حمایت از این مشاغل حساس است.
 
وی گفت: به شکل متمرکز از تهران برای بیمه ثبت نام صورت می‌گیرد وهر ساله در این خصوص سهمیه‌ای وجود دارد که افراد در سامانه درخواست می‌دهند و به شکل متمرکزاز تهران سهمیه بندی می‌شوند. ما در مشهد تنها خبرنگاران را به سامانه معرفی می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: درحال حاضر حدود ۱۳۰ نفر دراین خصوص بیمه شده‌اند و ۱۴۰نفر دیگر هم در نوبت هستند واز آن جایی که این سامانه با مشکلات اداری مواجه شده درحال حاضر غیر فعال است واین قضیه بیمه از طریق معرفی به صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان وروزنامه نگاران انجام می‌شود.
 
مروارید افزود: قرار بر این است که هرساله سهم صندوق روزنامه نگاران دراین صندوق مشخص و تا پایان شش ماهه اول تعیین شود. زیرا ابتدا باید سهمیه کل روزنامه نگاران در صندوق و سپس توزیع استانی اش مشخص شود تا ما بتوانیم این مساله را مدیریت کنیم.

انتهای پیام//ف. ن.

سهمیه بیمه‌ی خبرنگاران خراسان رضوی به زودی مشخص می‌شود

برچسب ها: فیلم فجر ، خبرنگاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.