رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان کهگیلویه

نصب ۵۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های کهگیلویه

پنجاه و پنج دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستایی و عشایری کمتر برخوردار شهرستان کهگیلویه نصب و راه اندازی شد.

نصب ۵۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستا‌های کهگیلویهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج؛ رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه برخی خانوارهای مناطق دور افتاده روستایی کهگیلویه برای تامین سوخت از درختان جنگل های حاشیه روستاها استفاده می کنند گفت: استفاده از انرژی های خورشیدی، ضمن جلوگیری از قطع درختان، الگوی مصرف سوخت جنگل نشینان را تغییر می دهد.
هدایت اله آویزش افزود: نصب آبگرمکن های خورشیدی یکی از مهمترین راهکارهای موجود برای جلوگیری و کاهش قطع درختان در روستاهای جنگل نشین و دور افتاده است.
وی با بیان اینکه این آبگرمکن ها به صورت رایگان واگذار می شود اضافه کرد: نصب آبگرمکن های خورشیدی در روستاها بر اساس اولویت های مختلفی از جمله صعب العبور، دورافتاده بودن و فاصله زمانی تا گاز دار شدن انجام می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری کهگیلویه افزود:آبگرمکن های خورشیدی 18 ماه ضمانت و 5 سال خدمات پس از فروش دارند که تمامی مراحل نصب، راه اندازی و خدمات پس از فروش به صورت رایگان به روستائیان ارائه می شود.
آویزش با بیان اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی در مناطق کمتر برخوردار شهرستان با همکاری وزارت دفاع و سازمان منابع طبیعی کشور انجام میشود گفت: تاکنون 55 دستگاه از این آبگرمکن ها در روستاهای رودریش، سردو علیا و سفلی شهرستان کهگیلویه نصب شده و روستاهای اولویت دار نیز شناسایی شده که در آینده نزدیک کار نصب آبگرمکن این روستاها نیز انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه نصب آبگرمکن های خورشیدی با رفع بخشی از نیاز انرژی جنگل نشینان وابستگی آنان را در استفاده از چوب و هیزم کاهش می دهد افزود: جلوگیری از قطع درختان و حفظ جنگل ، استفاده از انرژی های پاک و سالم و کمک به رفاه حال روستائیان مهمترین اهداف اجرای این طرح در روستاهای جنگل نشین و دورافتاده است.

انتهای پیام/غ

انرژی های نو در روستا های کهگیلویه

برچسب ها: جنگل ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.