رییس سازمان جوانان هلال احمرگفت: اردو‌های دوستی؛ فرصت خودسازی دانش آموزان در زمان بحران است .

اردو‌های دوستی؛ فرصت خودسازی دانش آموزان در زمان بحرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهاب الدین صابونچی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در آیین اختتامیه سومین دوره اردو‌های دوستی دبیران و اعضای فعال کانون‌های دانش آموزی ویژه دختران منطقه شرق و جنوب شرق کشور در استان کرمان گفت: اردو‌های دوستی؛ فرصت خودسازی برای دانش آموزان در زمان زندگی در شرایط سخت و بحران است.
صابونچی گفت: نوجوانان و جوانان علاقه و انگیزه زیادی در اجرای برنامه‌های تیمی و بشردوستانه دارند که می‌بایست این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
صابونچی با اشاره به توجه و حمایت رییس و دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص فعالیت‌های سازمان جوانان اظهار داشت: خوشبختانه در جمعیت هلال احمر جهت گیری و نوع نگاه به سمتی است که توجه مضاعفی به جوانان خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه جوانان باید اجرای فعالیت‌ها و آموزش‌ها از پایه و به صورت اساسی برنامه ریزی شود، افزود: کودکان و نوجوانان باید از سنین پایین با مفاهیم پایه و ارزشمند داوطلبی و هلال احمر آشنا شوند تا در ادامه با یادگیری مهارت تخصصی امدادی در زمان بحران به کمک مردم و آسیب دیدگان بشتابند.
وی اردو‌های دوستی را فرصت خودسازی دانش آموزان در شرایط سخت معرفی کرد وبیان داشت: سومین سال برگزاری این اردو‌ها را به صورت منطقه‌ای پیش بینی کردیم که خوشبختانه شاهد نتایچ و اثرات مثبت آن نیز بوده ایم.
صابونچی با اشاره به اهداف برگزاری این اردو‌ها بیان کرد: اجرای یک فعالیت جانبی و تفریحی جهت ایجاد روحیه نشاط و شادابی اولین هدف این اردوهاست.
وی با اشاره به ایجاد دوستی‌ها و کسب تجربه برای دانش آموزان در این برنامه‌های تفریحی بیان کرد: حضور شما در این اردو‌ها باعث پیشرفت شما در عرصه‌های تحصیلی، شغلی و خانوادگی نسبت به همسالان خود خواهد شد و در ادامه قطعا در اجتماع نیز تاثیر گذار خواهید بود.
وی تصریح کرد: کسب تجربه دور از خانواده بودن، مهارت‌های زندگی، خلاقیت، غلبه بر استرس، افزایش روحیه کار تیمی نیز، سایر اهداف اردو‌های دوستی است.
وی با اشاره به هدف از برگزاری اردو‌های دوستی منطقه‌ای افزود: دانش آموزان با فرهنگ ها، آداب و رسوم و تجارب استان‌های هم جوار زندگی خویش بهتر و بیشتر آشنا می‌شوند و این امر در غنی شدن خلاقیت‌های اعضا نیز موثر است.

صابونچی با اشاره به اینکه سازمان جوانان میزبان ایده‌های اعضای دانش آموزی و جوانان است، افزود: ایده‌های خوبی که از سوی اعضا به سازمان ارسال شود آنان را دسته بندی، غربالگری خواهیم کرد تا خوب‌ترین و بهترین ایده‌ها انتخاب و حمایت خواهد شد تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.
وی به تقویت برنامه‌های بشردوستانه و عام المنفعه در جهت معرفی بهتر جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر یکی از نهاد‌هایی است که مردم به آن اعتماد و باور دارند و همین امر سبب شده تا سرمایه‌های اجتماعی زیادی در کشور داشته باشیم.

رییس سازمان جوانان خطاب به دبیران و اعضای کانون‌های دانش آموزی گفت: نسل جوان با بهره گیری مثبت و مفید از فضا‌های مجازی به عنوان یک ابزار قدرتمند در معرفی جمعیت هلال احمر موفق، خواهند بود.

رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اعضای جوانان به عنوان سفیران پیشگیری از خشکسالی یاد کرد و گفت: این نهاد مردمی و بشردوست با راه اندازی کمپین و فعالیت‌های فرهنگی در زمینه پیشگیری و همراهی مردم در صرفه جویی و مصرف صحیح آب شروع به کار کرده تا این مسئله به یک بحران غیرقابل بازگشت و جبران ناپذیر تبدیل نشود.

آیین اختتامیه سومین دوره اردو‌های دوستی دبیران و اعضای فعال کانون‌های دانش آموزی ویژه دختران منطقه شرق و جنوب شرق کشور به میزبانی استان کرمان در مجتمع فرهنگی تفریحی فرهنگیان ماهان برگزار شد.
انتهای پیام/ح

اردوهای دوستانه فرصت خودسازی دانش آموز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار