مدیرعامل شهرک صنعتی چناران:

در شرایط کنونی صنعتگران حافظ تولید و اشتغال هستند

مدیرعامل شهرک صنعتی چناران گفت: در شرایط کنونی صنعتگران در این بحران باتلاش حافظ تولید و اشتغال مردم هستند.

در شرایط کنونی صنعتگران حافظ تولید و اشتغال هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی دهقان زاده مدیرعامل شهرک صنعتی چناران در برنامه تور رسانه‌ای از واحد‌های تولیدی این شهرک، گفت: هم‌اکنون حدود ۷ هزار نفر در ۲۵۰ واحد فعال شهرک صنعتی چناران مشغول به کار هستند که ۸۰ درصد آن‌ها بومی منطقه و ۲۰ درصد از شهر‌های همجوار هستند.

وی افزود: اُفُق تعریف شده ایجاد ۲۵ تا ۳۰ هزار اشتغال مستقیم در شهرک صنعتی چناران با راه اندازی فاز 3 آن بوده است.

مدیرعامل شهرک صنعتی چناران  ادامه داد: شهرک صنعتی چناران با ۱۱۱۲ هکتار وسعت به عنوان پهناورترین شهرک صنعتی شرق کشور شناخته شده است و در این شهرک صنعتی ۲۵۰ واحد فعال شامل ۲۳۰ واحد تولیدی و ۲۰ واحد خدماتی داریم که از این میزان تعداد ۵۰ واحد تعطیل داشتیم که با تلاش صورت گرفته احیاء شدند.

دهقان‌زاده گفت: هم‌اکنون کمتر از ۱۰ واحد تعطیل شده در شهرک صنعتی چناران داریم و حدود ۷ هزار نفر در این شهرک مشغول به کار هستند که بخشی از آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند و از این میزان ۸۰ درصد آن‌ها بومی منطقه هستند و ۲۰ درصد مابقی از شهر‌های همجوار هستند.

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال و رشد میزان اشتغال اقدامات موثری از ابتدای سال ۹۷ تاکنون در شهرک صنعتی چناران صورت پذیرفته است و گام بعدی ما افتتاح واحد دارویی در این شهرک صنعتی بوده که به‌زودی و با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد.
 
  مدیرعامل شهرک صنعتی چناران خاطر نشان کرد: در شهرک صنعتی چناران نه تنها تعدیل نیرو نداشته‌ایم، بلکه رشد قابل توجه اشتغال‌های جدید را هم شاهد بوده‌ایم.

دهقان‌زاده گفت : مقام معظم رهبری تمامی راهکار‌ها و راهنمایی‌های لازم را داشتند و تمامی مسئولان را مکلف و موظف که نبرد قدرتمندانه در جنگ اقتصادی کردند و باید همانند جنگ نظامی ۸ سال دفاع مقدس قاطعانه عمل کنیم.

وی با بیان اینکه عدم ثبات نرخ ارز مشکلات زیادی برای تمامی بخش‌ها به‌ویژه فعالان بخش صنعت ایجاد کرده است، افزود: در این رابطه خواسته از ما مسئولان این است که اقدامی اساسی در جهت ثبات نرخ ارز بردارند.
 
  مدیرعامل شهرک صنعتی چناران گفت:با وجود تحریم ظالمانه علیه ایران شاهد آن هستیم که تولیدکننده با نهایت قدرت به فعالیت ادامه می‌دهند و به فرمان مقام معظم رهبری در جهت مبارزه اصولی و قاطعانه با دلالان و اخلال‌گران اقتصادی و دشمنان داخلی و خارجی به‌خوبی عمل کرده‌اند.

دهقان زاده افزود: دولت خواسته‌هایی از حوزه تولید دارد که اجرایی و عملیاتی شده است و در سوی مقابل واحد‌های تولیدی هم مطالباتی را از دولت دارند و درخواست اقدام متقابل را داریم.

 در این برنامه خبرنگاران از شرکت‌های تولیدی کارتن الماس و واحد تولیدی صنایع غذایی زشک بازدید کردند.
 
انتهای پیام//ف.ح

برچسب ها: شهرک صنعتی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.