سیر تا پیاز ۹ میلیارد دلاری که فضای مجازی را ملتهب کرد!+ تصاویر

صحبت یکی از نمایندگان درباره عدم شفافیت ارزهای اختصاص داده شده و تیتر جنجالی «گم شدن ۹ میلیون دلار ارز دولتی» باعث شد این موضوع، به یکی از سوژه‌های داغ فضای مجازی کشور تبدیل شود.

سیر تا پیاز ۹ میلیارد دلاری که فضای مجازی را ملتهب کرد!+ تصاویربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز پنج‌شنبه (۱۸ مردادماه) بود که نقل قولی از عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مبنی بر «سرنوشت نامعلوم ۹ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی» در رسانه‌های خبری منتشر شد.

عزت الله یوسفیان ملا عنوان کرده بود: «از ۱۱ میلیارد دلار ارز دولتی به اختصاص داده شده، تنها 2 و نیم میلیارد دلار افشا شده و متاسفانه مشخص نیست نزدیک به 9 میلیارد دلار چه شده است؟»

* کاربران: ۹ میلیاردی که خودش رو به گم‌شدن زده نمیشه پیدا کرد!

پس از این اظهار نظر برخی‌سایت‌های خبری و شبکه های اجتماعی با تیتر «گم شدن 9 میلیارد دلار ارز دولتی» شروع به انتشار مطلب کردند. برخی از فعالان فضای مجازی هم این موضوع را سوژه طنز خود قرار دادند:

- ۹ میلیارد دلار ارز دولتی گم شده؟؟ یه زنگ بهش بزنید شاید لای مبل‌های خونه مسئولین افتاده.

- ‏۹ میلیارد دلار ارز دولتی گم شده. پیشرفت قابل قبولی داشتیم، قبلا ریال اختلاس میشد الان دلار اختلاس میکنن.

سیر تا پیاز ۹ میلیارد دلاری که فضای مجازی را ملتهب کرد!+ تصاویر

- ۹ میلیارد ارز دولتی که گم شده رو میشه پیدا کرد، ولی ۹ میلیارد ارز دولتی که خودشو زده به گم شدن نه !

من میگم مامان‌هامون رو جمع کنیم، این ۹ میلیارد دلار رو سه‌ سوته پیدا میکنن.

سیر تا پیاز ۹ میلیارد دلاری که فضای مجازی را ملتهب کرد!+ تصاویر

* یوسفیان ملا: منظورم از گم شدن، عدم شفافیت بود

زهرا چخماقی، خبرنگار صدا و سیما پس از انتشار این موضوع، توئیت کرد: شایدپاى فوتبال نشسته یااصلاً این آخرهفته بیرون بودید ولى همه شمایى که تیتر٩میلیارددلارگم شده شد، سوژه تون بدانید وآگاه باشید با یوسفیان ملامصاحبه کردم، گفت منظورش این چیزی که رسانه‌ها تیتر کرده بودند، نبود.

یوسفیان ملا در گفت‌وگو با صداوسیما با توضیح صحبت‌های روز چهارشنبه خود عنوان کرد: منظور من از گم شدن، شفاف نبودن موضوع است چرا که درباره دلارهاى بانرخ دولتى شفاف سازى کامل صورت نگرفته ومجلس منتظر لیست واردکنندگان است.


بیشتر بخوانید: سرنوشت ۹ میلیارد دلار ارز دولتی مشخص نیست


* بانک مرکزی: ارزی گم نشده، واردکنندگان هنوز فرصت دارند

بانک مرکزی هم با همه‌گیر شدن این شایعه مجبور به انتشار اطلاعیه‌ای کرد(اینجا) و در آن ضمن تشریح فرآیند واردات رسمی کالا به کشور تاکید کرد: هنوز برای بازگشت این مقدار ارز فرصت هست.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: تنها در صورتی می‌توان به 9 میلیارد دلار اشاره شده در مصاحبه آقای عزت الله یوسفیان ملا اظهار نظر قطعی کرد که 3 ماه مهلت ارایه پروانه ورود کالا وحداکثر 6 ماه مهلت ارایه اسناد حمل، منقضی شده و کالایی به کشور وارد نشده باشد.

* 9 میلیارد دلار که هیچ، یک ریال هم گُم نشده

همچنین امروز غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مجلس تاکید کرد: 9 میلیارد دلار که هیچ، یک ریال هم گُم نشده، اگر بگوییم که 9 میلیارد دلار یا یک سوم درآمد نفت کشور ناگهان مفقود شده مثل این است که رسماً مردم را به خیابان فرابخوانیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

۹ میلیارد دلاری که فضای مجازی را ملتهب کرد!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
باید با متخلفان برخورد قاطع کنند و درس عبرتی بشه برای بقیه
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خدا همه اختلاسگران را رسوا کند
آخرین اخبار