در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

تدابیر دولت برای مدیریت بازار محصولات پروتئینی /روند نزولی قیمت مرغ و تخم مرغ

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با اشاره به روند نزولی قیمت مرغ و تخم مرغ گفت: خریدهای خوبی در نهاده های دامی انجام گرفته و خیال تولیدکنندگان از بابت نهاده ها راحت باشد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسفی رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص تدابیر دولت برای مدیریت بازار محصولات پورتئینی گفت: در حال حاضر روزانه 5 هزار و 500 تن مرغ در سطح کشور توزیع می شود و مشکلی بابت تامین مرغ در بازار وجود ندارد .

وی ادامه داد: قیمت تمام شده مرغ برای مرغ زنده 6 هزار و 500 تومان  و حداقل قیمت  مرغ آماده به طبخ نیز 9 هزار و 200 تومان است و البته با یارانه ای که از طرف شرکت توزیع و پشتیبانی امور دام پرداخت می شود با قیمت 8 هزار و 100 تومان به دست مصرف کننده می رسد.

این مقام مسئول افزود: دولت در قیمت مرغ حداقل 1500 تومان یارانه پرداخت می کند و این قیمت واقعی نیست.

یوسفی با اشاره به مشکلات مرغداران گفت: مرغداران از سال 94 با گران شدن دان و خوراک زیان دیده اند و مطمئن نیستند که بتوانند دان مصرفی جوجه ها را به قیمت مناسب تامین کنند. 

خیال تولیدکنندگان از بابت نهاده های دامی راحت باشد

بر اساس این گزارش ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهار داشت: طی هفته گذشته روند نزولی در قیمت مرغ و تخم مرغ داشته ایم و ما باید تولیدکنندگان را به ادامه تولید ترغیب کنیم.

وی تاکید کرد:خریدهای خوبی در نهاده های دامی انجام گرفته و خیال تولیدکنندگان از بابت نهاده ها و همچنین خیال مصرف کنندگان از بابت میزان تولید و قیمت ها  راحت باشد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام  درباره  توزیع مرغ گرم گفت: توزیع مرغ در کشور به طور روزانه انجام می شود البته قیمت عرضه مرغ از تولید تا بازار تفاوت زیادی دارد و تولید کننده سود حداقلی می برد.

وی افزود: ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم را 8175 تومان برای مصرف کننده اعلام کرده و در تمامی سازمان های میادین تهران عرضه مرغ به همین قیمت انجام می شود. توزیع مرغ منجمد نیز براساس قیمت اعلام شده انجام می شود. 

ورناصری قیمت مرغ منجمد دولتی را نیز در تمام میادین و فروشگاه زنجیره ای 6750 تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول درباره نوسانات مقطعی قیمت مرغ  گفت: قیمت 11 هزار تومان واقعی نیست و قیمت 9660 تومان قیمت اعلام شده برای هفته گذشته بوده است. 

وی با اشاره به اینکه در سطح میادین شهر تهران امکان کنترل و نظارت دقیق وجود دارد، افزود: مردم می توانند کالای مورد نیاز خود را از میادین با آسودگی خاطر تهیه کنند.  

این مقام مسئول گفت: کل نیاز کشور از طریق تولیدکنندگان داخل تامین می شود بنابراین باید در قیمت ها تعادل داشته باشیم. سعی ما این است که قیمت ها به گونه ای باشد که به مصرف کنندگان نیز فشاری وارد نشود.

ورناصری با اشاره به  واردات بیش از 2 میلیون تن نهاده دامی به کشور تصریح کرد: دوره حمل این کالاها متفاوت است؛ ما جو، ذرت و کنجاله سویا وارد می کنیم که بخش عمده آن وارد کشور  و در بنادر تخلیه شده است.  

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: اینکه عده ای در بازار تخلف می کنند مساله ای است که مربوط به سازمان های نظارتی است و آنها این امر را کنترل می کنند. 

وی در خصوص قیمت تخم مرغ تصریح کرد: از هفته گذشته توزیع تخم مرغ بر مبنای هماهنگی با برخی از تولیدکنندگان از محل تولید داخل آغاز شد  و از این هفته نیز تخم مرغ های وارداتی به قیمت هر شانه 12 هزار و 600 تومان عرضه می شود ضمن اینکه این تخم مرغ ها توسط واردکنندگان بخش خصوصی وارد شده است.

ورناصری افزود: به دلیل جبران کسری تخم مرغ این هفته از تخم مرغ های وارداتی استفاده خواهد شد. 

هر کیلو گوشت گوسفندی 33 هزار تومان

این مقام مسئول  درباره کنترل قیمت گوشت قرمز گفت: به صورت روزانه 150 تا 160 تن گوشت از استرالیا و کشورهای آسیای میانه وارد می شود و در فروشگاه های زنجیره ای و برخی صنوف قصابی ها توزیع می شود.
 
وی افزود: متوسط قیمت هر کیلوگرم گوشت  گرم گوسفندی به صورت  لاشه 33 هزار تومان اعلام شده است.
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام  تصریح کرد:هم اکنون گوشت هم به صورت لاشه و هم به صورت بسته بندی شده و با قیمت های مصوب در فروشگاه های زنجیره ای و میادین عرضه می شود .  
 

افزایش قیمت نهاده های تولید دلیل اصلی گرانی گوشت قرمز

 
بر اساس این گزارش در ادامه برنامه علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در ارتباط تلفنی درباره نحوه توزیع و قیمت گوشت قرمز گفت: مقداری از  گوشت قرمز مورد نیاز باید از طریق واردات تامین شود که تاثیر زیادی در قیمت خواهد داشت.
 
وی تاکید کرد:هزینه های نهاده های تولید در دامپروری تغییر کرده و به دلیل افزایش قیمت علوفه و نهاده های تولید قیمت گوشت در بازار افزایش یافته است. تولید کننده مجبور است به دلیل حفظ خود قیمت ها را افزایش دهد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مرغ ، گوشت قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۵۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من یه تولید کننده با مرغ داری 54هزار مرغ میباشم
15/12جوجه ریزی کردم سویا به هیچ عنوان پیدا نمیشد کیلویی6180خریدم الانم مرغم رو باید کیلویی 7000 رد کنم یعنی 150ملیون ضرر
آخرین اخبار