محورهای شرقی و مرکزی استان سویداء تحت کنترل نیروهای سوری هستند.

محاصره هسته‌های خاموش داعش در استان سویداء + نقشه میدانی به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛تازه‌ترین خبر‌ها از شمال غرب استان قنیطره حاکیست، مذاکرات میان نیرو‌های ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در شهرک‌های «بئر العجم و بریقه» همچنان ادامه دارد، اما طرفین تاکنون به توافق مشترکی نرسیده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، با طولانی شدن مذاکرات و کارشکنی گروه‌های تروریستی در شمال غرب استان قنیطره، گروهی از نیرو‌های تیپ ۹۰ ارتش سوریه به منظور انجام عملیات احتمالی به حومه شهرک «بریقه» اعزام شدند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های تیپ ۹۰ ارتش سوریه علاوه بر این که تحرکات تروریست‌ها را در شهرک‌های بئر العجم و بریقه رصد می‌کنند، اقدامات لازم را برای خروج امن شهروندان در آینده نزدیک فراهم کنند.


بیشتر بخوانید:هلاکت برادر «وزیر جنگ داعش» در سوریه/ماموریت «تاماز» قبل از مرگ چه بود؟ 


گروه‌های تروریستی «الویه الفرقان و الویه العز» که تحت فرمان محمد الخطیب هستند، همچنان مخالف تخلیه شهرک‌ها و انتقال به شمال سوریه هستند و بر مواضع خود پافشاری می‌کنند.

«صهیب الرحیل»، سخنگوی گروه‌های تروریستی در روز‌های گذشته اخباری را مبنی بر توافق با دولت سوریه برای ماندن در شهرک‌های اشغالی منتشر کرده، اما یک منبع میدانی این خبر‌ها را کذب و بی اساس دانست.

محاصره هسته‌های خاموش داعش در استان سویداء + نقشه میدانی

گروه‌های تروریستی حتی درصدد هستند عناصر خود را تحت عنوان پلیس محلی در شهرک‌های اشغالی مستقر کنند و امنیت این مناطق را در دست گیرند تا مانع از ورود نیرو‌های ارتش سوریه شوند.

 نیرو‌های ارتش سوریه به شدت با این پیشنهاد مخالفت کرده اند و به گروه‌های تروریستی اولتیماتوم داده اند و خبر‌ها در خصوص توافق دولت سوریه با این موضوع صحت ندارد.

این پیشنهاد گروه‌های تروریستی در حالی مطرح شده که عناصر آنان در شهرک‌های اشغالی از بومیان منطقه نیستند و از غوطه غربی دمشق و استان درعا به این شهرک‌ها نقل مکان کرده اند.

از بیابان‌های شمال شرق استان سویداء خبر می‌رسد، نیرو‌های ارتش و دفاع مردمی سوریه در عملیات جدید علیه هسته‌های خاموش داعش توانستند جاده اصلی سد «الزلف - الرحبه» را به کنترل دربیاورند و مسیر کمک رسانی تروریست‌ها را به طور کامل قطع کنند.

محاصره هسته‌های خاموش داعش در استان سویداء + نقشه میدانی

 با پاکسازی‌های صورت گرفته در روز‌های گذشته، مساحت تحت کنترل ارتش سوریه در شمال شرق استان سویداء به هزار و ۱۶۵ کیلومتر مربع افزایش یافته و تروریست‌ها در مساحت ۵۳۵ کیلومتر مربعی در محاصره نیرو‌های سوری هستند.

محاصره هسته‌های خاموش داعش در استان سویداء + نقشه میدانی

در حال حاضر، عملیاتی از محور‌های شمال شرق (منطقه حاوی حسین)، جنوب (شرق ارتفاع علم)، جنوب شرق (شمال منطقه الزلف) علیه مواضع تروریست‌های داعش در مناطق «تل کوایر، الرحبه و مزارع جنوبی» در تلول الصفا در جریان است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

تکذیب خبر ادامه حضور گروه‌های تروریستی در شمال غرب استان قنیطره

برچسب ها: سوریه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار