راه‌حل برون رفت از مشکلات اقتصادی است:

تلاش دولت، وحدت ارکان جامعه و برخورد با فساد اقتصادی

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد گفت: رفع مشکلات اقتصادی در کشور نیازمند تلاش دولت، وحدت ارکان جامعه و برخورد با مفسدان اقتصادی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۶ مرداد ۹۷ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی در کشور را تلاش بیشتر دولت، همراهی و وحدت ارکان مختلف جامعه و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی بیان کرد.

وی با اشاره به گسترش فساد اقتصادی در کشور به ویژه در بین برخی مسئولان گفت: دزدی، اختلاس و فساد اقتصادی، مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بی اعتماد می‌کند و نباید بیش از این گسترده شود.

فاطمی تأکید کرد: دستگاه قضایی باید مجازات قاطع و بدون اغماض و مسامحه غارتگران و مفسدان اقتصادی از هر قشر و رده‌ای را به عنوان یکی از خواسته‌های به حق مردم پیگیری کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد برخی از مفاسد اقتصادی هم نتیجه نفوذ افرادی با هدف و قصد خرابکاری در ارکان کشور باشد که این موضوع نیز باید از طریق راهکار‌های قانونی بررسی و پیگیری شود.

فاطمی اضافه کرد: ایران کشوری ثروتمند و دارای منابع غنی خدادادی است که با اتکا به این منابع و توان داخلی می‌تواند تمامی نیاز‌های خود را بدون کمک بیگانگان، تأمین و برطرف کند، اما این موضوع مستلزم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص ممنوعیت مذاکره با آمریکا و اینکه جنگی علیه کشور رخ نخواهد داد اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام به دنبال ادامه زورگویی از راه تحریم‌های اقتصادی و امتیازگیری یک جانبه از ایران به بهانه مذاکره می‌باشد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: علیرغم بدعهدی و خروج آمریکا از برجام و ادامه تحریم ها، اروپائی‌ها پایبندی خود به مفاد این توافق را اعلام کرده اند تا احتمالاً ایران را به تعهدات آن مجبور کنند، که این دو موضوع متناقض، دسیسه‌ای اروپایی آمریکایی را علیه کشورمان تشکیل داده است.

فاطمی با بیان اینکه توطئه‌های استکبار جهانی و دشمنان برای مردم ایران شناخته شده است گفت: مسئولان اجرایی کشور باید به جای اعتماد پرهزینه به غرب و خارج از کشور، با نگاه به داخل و از مسیر‌های معقول پیگیر مطالبات و حل مشکلات اقتصادی مردم باشند چرا که آسیب وابستگی به بیگانگان، متوجه نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ گفت: در این واقعه، نیرنگ آمریکایی انگلیسی به دلیل نگاه به خارج از کشور باعث سقوط دولت مصدق گردید.

فاطمی افزود: این واقعه، تجربه و عبرتی تاریخی برای مسئولان نظام در مواجهه با آمریکا و کشور‌های غربی است که ثابت کرد؛ غرب هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست.

انتهای پیام/ش

غرب هیچ‎گاه قابل اعتماد نبوده و نیست

برچسب ها: نماز جمعه ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.