ضرغامی: مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است

ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما با انتشار پستی در اینستاگرام خود سید ضیاءالدین دری كارگردان فقید سینما و تلویزیون را قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم دانست.

مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است.به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عزت‌الله ضرغامی عضو شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و همچنین رئیس اسبق سازمان صداوسیما با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود به فوت مرحوم سید ضیاءالدین دری كارگردان سینما و تلویزیون واکنش نشان داد. ضرغامی با پرکار، متعهد، با سواد و حزب‌اللّهی دانستن مرحوم دری و با تأکید بر اهمیت تولید و پخش آثاری همچون "کیف انگلیسی"، "کلاه پهلوی" و "معمای شاه"، ابراز داشت که مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است.

ضرغامی در اینستاگرام نوشت:

"دُرّ تلویزیون !

کمتر کسی قدر و جایگاه سید ضیاءالدین دری را می داند.

در زمان معاونت سینمایی ام بیشتر با او آشنا شدم. فیلم سینمایی "سینما سینماست" در آن دوره ساخته شد.

عملکرد حرفه ای و برجسته او در ساخت سریال "کیف انگلیسی" باعث شد تا مجموعه تلویزیونی "کلاه پهلوی" را با او ادامه دهیم.

به این مناسبت ارتباط فعال و نزدیکی با او داشتم. با سواد، پرکار، متعهد و حزب اللهی بود.

او استعمار پیر بریتانیای کبیر را به خوبی می‌شناخت و برای روشنگری نسبت به آن بسیار با انگیزه بود.

چند شب قبل که به مناسبت کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد قسمت هایی از سریال "معمای شاه" پخش می شد، یک بار دیگر به اهمیت تولید اینگونه سریال های تاریخی پی بردم.

مجموعه هایی از این دست یکبار مصرف نیستند. بلکه به مثابه یک دوره آموزش تاریخ و عبرت گرفتن از حوادث گذشته، همواره مورد نیاز و استفاده آحاد جامعه به ویژه نسل های جدید هستند.

مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است.

سریال های خوش ساخت و دیدنی با درون مایه ی پرمحتوا و صادقانه نسبت به کارنامه ننگین استعمار پیر در ایران، یادگار آن مرد بزرگ است.

قبل از عمل جراحی کبد، تلفنی با او صحبت کردم. بچه های شیراز و به ویژه آقای سهرابی مدیرکل محترم مرکز صدا و سیما و دیگر عزیزان همه جوره در خدمت او بودند. ولی عمر او دیگر به این دنیا نبود. خدایش رحمت کند!

دُر تلویزیون ایران رخ در نقاب خاک می کشد ولی آثار پر برکتش برای ملت ایران باقی خواهد ماند."

مرحوم آقای دری قهرمان مبارزه با انگلیس در جنگ نرم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار