بیش از ۵۵ هزار کارت هوشمند ملی در تایباد صادر شد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: ۵۵ هزار و ۹۰۶ فقره کارت هوشمند ملی از ابتدای سال جاری برای متقاضیان واجدالشرایط در تایباد صادر شده است.

بیش از 55 هزار کارت هوشمند ملی در تایباد صادر شدحامد قربانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛گفت: از ابتدای اجرای طرح صدور کارت هوشمند ملی تاکنون در این شهرستان 63 هزار و 585 فقره کارت هوشمند از سوی متقاضیان درخواست اخذ شده است.

وی افزود: هم اکنون 86 هزار و 268 نفر از جمعیت بالای 15 سال شهرستان تایباد واجدالشرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که 74 درصد از این افراد درخواست اخذ داده اند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد گفت: صدور کارت هوشمند ملی برای متقاضیان به سهولت انجام می‌شود و متقاضیان در ابتدا اقدام به ثبت نام در سامانه کرده و سپس برای انجام مراحل تصویرنگاری و درج اثر انگشت به دفاتر اعلام شده مراجعه می‌کنند و در مدت زمان قانونی پس از تکمیل مدارک کارت هوشمند ملی به آدرس آن‌ها ارسال می‌شود.

قربانی کاهش سو استفاده و کلاهبرداری را از مهمترین مزایای کارت ملی هوشمند دانست و افزود: این کارت دارای کاربرد‌های مختلف همچون شناسایی هویت، امضای دیجیتالی، کاربرد‌های بیمه‌ای و بانکی است.

وی به صدور شناسنامه مکانیزه در این شهرستان اشاره کرد وگفت: از سال 90 تاکنون 32 هزار و 800 جلد شناسنامه مکانیزه در این شهرستان صادر شده است.

وی با اشاره به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی خود افزود: در حال حاضر بیش از 95 درصد وقایع حیاتی این شهرستان در مدت زمان قانونی 15 روزه در این شهرستان به ثبت می‌رسد، که شورا‌های اسلامی شهر و روستا و دهیاران در این باره نقش بسزایی دارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار تایباد از افزایش ثبت ازدواج در چهار ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری 402 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قربانی فراوانی اسامی پسران و دختران را در این شهرستان به ترتیب محمد، مصطفی، محمد صدرا، فاطمه، حلما و بهار اعلام کرد.

انتهای پیام // ف. ک


صدور  کارت ملی هوشمند در تایباد

برچسب ها: کارت ملی ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.