آیت الله پروایی در یادمان شهدای کارمند و شهیدان رجائی و باهنر گفت: اسلام منهای ولایت اسلام داعشی و عربستانی می‌شود و اسلام ناب، آن اسلامی است که از زبان گویای حضرت علی (ع) ناطق قرآن برای ما معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ به مناسبت گرامیداشت یاد  وخاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند بافق و یادواره این شهیدان گرانقدر با حضور آیت الله پروایی نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه بافق، فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی ازمسئولان و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مردم ولایتمدار و شهیدپروربافق در تکیه انصارالمهدی این شهرستان برگزارشد.

آیت الله پروایی در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ما با اهدا شهدای بزرگی به ثمر نشست و امروز که ما با آسایش و امنیت کامل در کل کشور به سرمی بریم احدی نمیتواند این را انکار کند که این به برکت خون شهدا است و در عصر فعلی ما هم شهدای مدافعین حرم مدافع انقلاب و ولایت هستند.

وی در ادامه افزود: شهدای بزرگی که هرکدام از آن‌ها شخصیت‌های بزرگی بوده و هستند و تا قیام قیامت این شهدا نامشان زنده هست و زنده می‌ماند و این تعبیر قرآن است.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تعبیر قرآن در مورد شهدا این است که خداوند شهدا را پیش خود می‌برد و تا قیامت از الطاف و عنایات خداوند متنعم هستند.

سخنران مراسم یادواره شهدای کارمند بافق با بیان اینکه شهدای دولت برای ما مخصوصا دولتمردان الگو هستند بیان داشت: رجایی و باهنر و امثال این شهدا در تاریخ این انقلاب ماندگار شدند تا جایی که علمای بزرگ، امام راحل و مقام معظم رهبری از شهدا به بزرگی یاد می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به عید غدیرخم هم اشاره و اظهار داشت: غدیرخم واقعیتی از یک واقعه‌ای است که در سال ۱۰ هجری قمری در سال حجه الوداع اتفاق افتاد و آن هم معرفی حضرت علی (ع) به عنوان رهبر و پیشوای مسلمانان بود و کسی که امیرالمومنین را منصوب کرده خداوند متعال است و اعتقاد ما این است که پیامبر هر سخنی می‌زند از طرف پروردگار است.

آیت الله پروایی درباره اختلاف اهل سنت و شیعه در مورد غدیر هم افزود: اهل سنت معتقد است پیغمبر از دنیا رفت و برای آینده اسلام هیچ سخنی نگفت، ولی اهل شیعه معتقد است که پیامبر۲۳سال زحمت کشید و خون دل خورد و برای بعد از خودش حضرت علی (ع) را به عنوان، ولی برای مردم معرفی کرد.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان در پایان گفت: اسلام منهای ولایت اسلام داعشی و عربستانی می‌شود و اسلام ناب آن اسلامی است که از زبان گویای حضرت علی (ع) ناطق قرآن برای ما معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ص

صحبت های آیت الله پروایی در یادمان شهدای کارمند و شهیدان رجائی و باهنر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.