ایران،روسیه و ترکیه با برگزاری نشست‌هایی مانند آستانه می توانند تعامل و هماهنگی خود در عرصه حل مسائل سوریه را تحکیم ببخشند.

اجلاس آستانه می‌تواند به محو کامل تروریست‌های تکفیری در سوریه کمک کندبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اجلاس آستانه از یک سال پیش با هدف برقراری آرامش و امنیت در سوریه و منطقه، بین سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، در کشورهای قزاقستان، روسیه و ترکیه برگزار شده است؛ نشست آتی این اجلاس هم قرار است  16 شهریور در تبریز و با محوریت  استان ادلب سوریه برگزار شود.

احمد دستمالچی کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت وگو با خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نشست آستانه، اظهار کرد: در حالی سومین دور از نشست‌های آستانه از 10 تا 16 شهریور در ایران برگزار می‌شود که مهمترین هدف سه کشور ایران، ‌روسیه و ترکیه از این رایزنی ها بررسی و ارائه راهکارهایی برای مقابله و محو کامل تروریست‌های تکفیری در سوریه است تا با بازگشت صلح و ثبات در این کشور امنیت کل منطقه تامین شود.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه در ماه های اخیر، دولت سوریه با غلبه بر گروه‌های تروریستی توانسته است آنها را از بیشتر مناطق مثل استان‌های مهم درعا و قنیطره پاکسازی کند، گفت: یکی از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست استان ادلب در سوریه است، چون این استان جز معدود استان‌های مهم باقی مانده در دست نیروهای داعش است که آزادسازی آن می‌تواند ضربه کاری و نهایی بر جان داعش بزند.    

 دستمالچی با بیان اینکه در گذشته دولت بشار اسد با همکاری سازمان ملل متحد برای تعیین تکلیف سوریه نشست‌هایی در ژنو با نمایندگان گروه‌های مخالف دولت قانونی سوریه داشت، تصریح کرد: موضوع مهم نشست‌های وین مذاکره درباه قانون اساسی  این کشور و ایجاد ثبات سیاسی در سوریه بود. برقراری آرامش و صلح به زندگی سوری ها موجب بازگشت امنیت به منطقه و تامین منافع کشورهای مهم منطقه‌ای می‌شود.

وی درباره دست‌آوردهای مثبت نشست آستانه اظهار کرد: سه کشور ایران، روسیه و ترکیه با برگزاری اینگونه نشست‌ها می توانند تعامل و هماهنگی خود در عرصه حل مسائل سوریه را تحکیم ببخشند و با ارائه راه‌کارهای سیاسی برای حل بحران سوریه علاوه بر اینکه به بازگشت امنیت به این کشور کمک کنند، با مقابله با نفوذ و سلطه آمریکا، اسرائیل و عربستان بر منطقه منافع منطقه‌ای مهم خود را تحقق ببخشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار