نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

حمایت مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر

حجت الاسلام ذوالنور گفت:باید در مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی  در همایش فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) که ظهر امروز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد،گفت: از همه کسانی که در امر خطیر و مهم امربه‌معروف و نهی از منکر تلاش می‌کنند باید تشکر کرد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به آیه 17 سوره لقمان عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تنها با تذکر آمر و ناهی تمام نمی‌شود و واکنش مثبت یا منفی فرد مقابل را نیز به‌دنبال دارد و باید در برابر واکنش‌ها و آزار و اذیت‌های احتمالی نیز صبر و مقاومت کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده هر کاری که درزمینهٔ پیشبرد امربه‌معروف و نهی از منکر لازم باشد انجام می‌دهم و این کار را وظیفه خود می‌دانم، یادآورشد: از روزهای نخستی که به مجلس راه پیدا کردم به مسئولان قضایی اعلام کردم که نیازهای قانونی خود را به‌صورت لایحه اعلام کرده و مسئولیت پیگیری و آن را به بنده بسپارند.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکربیان کرد: اگر این قانون به‌خوبی اجرایی شود بسیاری از منکرات در جامعه کم می‌شود و قبح‌زدایی از منکر برچیده خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: برخی در مسیر تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مانع‌تراشی کردند، اما حالا که این قانون تصویب و اجرایی شده باید به‌سختی تلاش کنیم تا زنجیره متصل آمران به معروف و ناهیان از منکر ایجاد شود.

ذوالنور تصریح کرد: امروز امکانات ما کم نیست و شبکه‌های سپاه، بسیج و مساجد برای اجرایی کردن مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر آماده هستند، نیروهای طلبه، بسیجی‌ و افراد مؤمن جامعه که نسبت به رواج بی‌اخلاقی و گناه در جامعه معترض‌ هستند حاضرند در عرصه امربه‌معروف فعالیت کنند و در این راه هزینه بدهند.

وی با بیان اینکه باید مراحل اولیه امربه‌معروف و نهی از منکر با نرم‌خویی و خوش‌اخلاقی انجام شود تا تأثیرگذاری بیشتری نیز داشته باشد، ادامه داد: امربه‌معروف و نهی از منکر هزینه‌هایی زیادی را برای آمر و ناهی مانند درگیری، کتک‌خوردن و اذیت‌شدن دارد و گاهی باید برای دین خدا هزینه داد و حرفی نزد و در راه خدا صبر پیشه کرد.

ذوالنور اضافه کرد: وقتی آمر به معروف و ناهی از منکر می‌پذیرد که هزینه‌های موجود در این مسیر را بپردازد مسئولان نیز باید هزینه‌های مربوط به این امر مهم را بپردازند، باید در مراجع قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر باید با هماهنگی و اتحاد انجام شود ادامه داد: اگر یک مدیر و مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به امربه‌معروف و نهی از منکر توجهی ندارد و به این مسائل پایبند نیست باید با مطالبه گری شما و مردم با او برخورد لازم انجام شود.

انتهای پیام/ح

مراجع قضایی از آمران به‌معروف حمایت کنند/ با مسئولان بی‌توجه به امربه‌معروف برخورد شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.