وزیر ارتباطات در ایرانشهر:

پوشش تلفنی در تمام جاده‌های سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوشش تلفنی در تمام جاده‌های سیستان و بلوچستان تا قبل از پایان سال برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری شهرستان ایرانشهر گفت: ۲ هزار و ۲۱۵ روستای سیستان و بلوچستان در یک سال دولت دوازدهم از خدمات تلفن ثابت و اینترنت بهره‌مند شدند.

محمدجواد آذری جهرمی اظهار داشت: ۹۵ درصد از پنج هزار روستای سیستان و بلوچستان ارتباط کامل مخابراتی نظیر تلفن ثابت، همراه و اینترنت ندارند و این وضعیت غیر قابل قبول است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت و محرومیت‌ها از برخی خدمات ارتباطی و امکانات بی بهره است و باید شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این استان را فراهم کرد.

وی گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان در پهنه‌ای وسیع و گسترده‌ای زندگی می‌کنند به طوری که هزینه توسعه ارتباطات در این استان به اندازه استانی است که بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

وی اظهار داشت: دولت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی ۱۳۲ میلیارد تومان در بخش ارتباطات در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کرده اند.

آذری جهرمی اظهار داشت: توسعه فیبرنوری زمینی یکی از نیاز‌های سیستان و بلوچستان است که ۷۵۰ کیلومتر فیبرنوری در سالجاری کار شده است.

وی تصریح کرد: میزان تخریب، سرقت و خرابی‌ها در سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت‌های مخابراتی بالا و بیش از دیگر استانهاست که انتظار می‌رود با همکاری علما و معتمدان تدابیری در این زمینه اندیشیده شود تا قطعی‌ها برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروزه دشمنان ایران اسلامی سعی می‌کنند با ترفند‌های مختلف بین مردم اختلاف بیندازند و اقتصاد کشور را به چالش بکشند که انتظار می‌رود مردم هوشیار و بیدار باشند.

وی افزود: مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما با همکاری دولت، مجلس و مردم انشالله برطرف خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه به منظور شرکت در چند برنامه به سیستان و بلوچستان سفر کرد.

 

انتهای پیام/ی

 

سفر وزیر ارتباطات به سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار