ابتکار:

طرح گفتمان ملی خانواده در حال پیشرفت و توسعه است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:طرح گفتمان ملی خانواده در حال پیشرفت و توسعه است و استقبال مردم از این طرح، ارزیابی‌ها را نشان می‌دهد.

طرح گفتمان ملی خانواده در حال پیشرفت و توسعه استبه گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست معرفی و ارزیابی شاخص‌های خانواده شکوفا، بعد از ظهر امروز با حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، فریبا نظری پورکیایی، مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور، فاطمه تندگویان، مشاور وزیر نفت، فرحناز مینایی پور، مدیر کل امور زنان و خانواده وزیر آموزش و پرورش، سوسن باستانی، معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و ... در خانه اندیشمندان علوم انسانی سالن اجتماعات حافظ برگزار شد.

ابتکار اظهار داشت: معضلات اجتماعی، مباحث اقتصادی و فشار‌هایی که در اثر بیکاری، اعتیاد وجود دارد، موجب آسیب‌ خوردن بیشتر خانواده می‌شود؛ به همین دلیل در دولت دوازدهم برای موضوع خانواده چند راهبرد مشخص در قالب سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه خانواده، ماده ۱۰۲ برنامه ششم توسعه و سیاست‌های خاص معاونت زنان تدوین شده است که ابعاد و زوایای مختلفی دارد. 

ابتکار ادامه داد: مهمترین فعالیت‌های شورای فقهی و حقوقی معاونت زنان و خانواده، ارائه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان به مجلس بود که امیدواریم پس از بررسی شورای نگهبان به سرعت به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده تصریح کرد: مراحل نهایی تدوین لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت که از فعالیت‌های پیش روی این شوراست در قوه قضائیه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی زن و خانواده در سال گذشته با حضور رئیس‌جمهور تشکیل شد، بیان کرد: سه مصوبه مهم این ستاد از جمله شاخص عدالت جنسیتی در این جلسه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که یکی از مباحث آن مربوط به شکوفایی خانواده بود.

ابتکار تاکید کرد: این دستگاه در خصوص زنان سرپرست خانوار نیز براساس قانون مصوب ستاد زن و خانواده، بین دستگاه‌ها برای تقویت و اجرای سیاست‌های مرتبط تقسیم کار کرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: مهمترین بحث در خصوص زنان سرپرست خانوار، افزایش توان اقتصادی آنان است که در این مورد بسته‌های سیاستی با همکاری دستگاه‌های همکار و نیز انجمن جامعه‌شناسی تبیین شده است.

وی ادامه داد: گفتگوی بین نسلی بخشی از این گفتمان است و انتظار داریم دستگاه‌ها پیگیر این مسئله باشند و الگوسازی در این زمینه را دنبال کنند، برای مثال؛ انجمن‌های اولیا و مربیان که تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند، می‌توانند در تبدیل این گفتمان به یک جریان ملی مؤثر باشند.

ابتکار افزود: طرح گفتمان ملی خانواده در حال پیشرفت و توسعه است و استقبال مردم از این طرح، ارزیابی‌ها را نشان می‌دهد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه شاخص‌های شکوفایی خانواده در حال بررسی است، تصریح کرد: می‌توانیم مبتنی بر این شاخص‌ها، موضوع شکوفایی خانواده را با سیاست‌های حمایتی تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: شهر‌ها و بنگاه‌های دوستدار خانواده می‌توانند با این سیاست‌های حمایتی فعال شده و امتیازات ویژه‌ای برای خانواده‌ها تعریف کنند تا به این ترتیب، خانواده تقویت و مستحکم شود.

ابتکار در آخر عنوان کرد: نیازمند سیاست‌هایی برای برقراری توازن میان کار و خانواده برای زنانی هستیم که مایل به فعالیت و ایفای نقش اجتماعی هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار