وزیر امنیت انگلیس: لندن پوتین را مسئول مسمومیت اسکریپال می‌داند

وزیر امنیت انگلیس اعلام کرد رئیس جمهور روسیه باید مسئولیت مسمومیت جاسوس سابق روس در شهر سالزبری را بپذیرد.

انگلیس پوتین را مسئول مسمومیت اسکریپال می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بن والاس، وزیر امنیت انگلیس امروز پنج شنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید مسئولیت جدی را در ماجرای مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در شهر سالزبری قبول کند.

وزیر امنیت انگلیس در گفتگو با اسکای نیوز مدعی شد: اداره کل اطلاعات روسیه به وزارت دفاع این کشور پاسخ می‌دهد، این اداره به رئیس جمهور روسیه نیز پاسخ می‌دهد، بنابراین فکر می‌کنم کلید اصلی (این ماجرا) این است که مقامات بلندپایه دولتی روسیه در این تصمیم‌گیری دخیل بوده‌اند. من به دیگران اجازه می‌دهم گمانه‌زنی‌های خود را داشته باشند که آیا واقعا پوتین مسئول این ماجرا هست یا خیر. اما این دولت روسیه است که در کل توسط رئیس جمهور آن هدایت می‌شود و به طور مستقیم یا غیرمستقیم او مسئولیت بسیار جدی در این ماجرا دارد.

روز چهارشنبه دفتر دادستانی انگلیس اعلام کرد شواهد کافی برای متهم کردن دو تبعه روس به نام‌های الکساندر پتروف و روسلان بوشیرف در ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس و دخترش با گاز عامل اعصاب را در اختیار دارد.

همچنین ترزا می، نخست وزیر انگلیس سرویس اطلاعات نظامی روسیه را در پس ماجرای مسمومیت اسکریپال و دخترش دانست. نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز اعلام کرد عکس‌ها و اسامی منتشر شده از سوی لندن، دخالت روسیه در مسمومیت اسکریپال با گاز عامل اعصاب نوویچوک را ثابت نمی‌کند.

سرگئی اسکریپال و دخترش در ۴ ماه مارس سال میلای جاری در حالیکه بیهوش بودند بر روی نیمکتی در بیرون یک مرکز خرید در شهر سالزبری انگلیس پیدا شدند. انگلیس و متحدانش مسکو را مسئول مسمومیت جاسوس دو جانبه روس اعلام کردند. کارشناسان انگلیسی مدعی شدند گاز عامل اعصاب نوویچوک ساخت روسیه در مسمومیت اسکریپال و دخترش بکار رفته است. این در حالی است که هیچ مدرکی در اثبات این اتهامات ارائه نشد. روسیه بار‌ها با  بی‌اساس خواندن اتهامات مقامات انگلیسی، آن‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام/

ادامه اتهام‌زنی انگلیس علیه روسیه در پرونده اسکریپال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار