معاون امور دریایی سازمان بنادر مطرح کرد؛

ترانزیت ۹۰ درصدی کالا با حمل ونقل دریایی

حق شناس از صادرات و ترانزیت ۹۰ درصدی کالا از طریق حمل ونقل دریایی خبر داد.

جابجایی 90 درصدی ترانزیت کالا از طریق حمل ونقل دریایی/ کاهش دزدی دریاییبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه هفته دریانوردی فرصتی برای سیاستگذاران بخش دریایی کشور است، گفت: در این هفته ظرفیت اقتصادی دریا را به مردم نشان خواهیم داد،چراکه هم‌اکنون 80 درصد از جابجایی کالا توسط کشتی‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ در کشور ایران 90 درصد از صادرات و ترانزیت کالا توسط کشتی‌ها انجام می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به اینکه وقتی صحبت از ناوگان دریایی می‌شود صرفا بحث ناوگان بازرگانی مطرح نیست بلکه ناوگان نظامی، انتظامی، نفتی، تفریحی و صیادی را هم شامل می شود،افزود:امروز سی‌و سومین سالگرد روز جهانی دریانوردی در ایران برگزار می‌شود و این کشور به لحاظ مالکیت کشتی‌ها و پرچم‌های تحت حاکمیت خود بیستمین کشور جهان از بین 174 عضو سازمان جهانی دریانوردی است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: کشور ایران با قدرت در جامعه جهانی حاضر شده است به طوری که در کمیته‌های اصلی و فرعی جهت تهیه کنوانسیون‌ها و آیین‌نامه‌ها حضور داشته و توانسته در اجرای تمامی کنوانسیون‌ها سهم دریایی مهمی بدست آورد.

حق‌شناس با اشاره به اینکه کشور ایران هم‌اکنون در لیست سفید منطقه قرار دارد و توانسته انواع گواهی‌نامه‌ها را در حوزه دریایی صادر کند ،بیان کرد: ایران در کنوانسیون‌های منطقه‌ای نقش ممتازی داشته و توانسته در بخش هیدروگرافی نقشه‌های دریایی را تهیه کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شعار امسال روز جهانی دریانوردی را "کشتی‌رانی بهتر برای آینده بهتر" معرفی کرد و گفت: باید سعی کنیم این میراث چند هزار ساله دریایی را نگه‌داریم و بتوانیم با استفاده از اقدامات موثرتر و اقتصاد دریا محور این حوزه را پررنگ تر کنیم.

وی افزود: باید از نیروی دریایی ارتش تشکر کنیم زیرا که توانست با نجات دریانوردان از دست دزدان دریایی سومالی میزان دزدان دریایی را کاهش دهد.

حق‌شناس تاکید کرد: بنادر ایران برای پذیرش شناورهای ناوگان تجاری کشورهای دنیا و همچنین ارتقای سطح ایمنی ترانزیت دریایی آماده‌اند .

انتهای پیام/

نقش موثر ایران در تهیه کنوانسیون‌ها و آیین‌نامه‌های دریایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار