بدری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رکود بازار مسکن اشتغال کشور را به خطر می‌اندازد/ طرح مالیات از عایدی سرمایه بازار مسکن را تکان می‌دهد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: رکود بازار مسکن اشتغال و اقتصاد کشور را دچار چالش می‌کند.

رکود بازار مسکن اشتغال کشور را به خطر می‌اندازد/ طرح مالیات از عایدی سرمایه بازار مسکن را تکان می‌دهدصدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وضعیت بد بازار مسکن به گونه‌ای است که به زودی وارد دوران رکود سنگین می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهد قیمت مسکن در برخی از شهرها 80 درصد، در برخی از شهرهای کوچک تا 30 درصد و در برخی از مناطق 50 درصد افزایش قیمت در خرید داشته‌ایم.

وی ادامه داد: ورود بازار مسکن به بخش رکود بسیار خطرناک است زیرا که حدود هزار شغل به صورت مستقیم با بخش مسکن در ارتباط است و رکود این بازار به ضرر اشتغال کشور  است.


بیشتر بخوانید: تسهیلات ارزان قیمتی در بخش مسکن وجود ندارد 


بدری وضعیت بازار مسکن را ناشی از وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: نبود مدیریت درست و مشکل‌دار بودن بازار هدف باعث شده که تمامی بازارهای کشور دچار چالش شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس عرضه بیشتر مسکن در بازار و دریافت مالیات بر عایدی سرمایه و خانه‌های خالی را از مهم‌ترین برنامه‌های بهبود بازار مسکن دانست و گفت: نمایندگان مجلس طرحی به عنوان دریافت مالیات بر عایدی مسکن را تهیه و در غالب یک فوریت در مجلس عنوان کردند که امیدواریم بتواند  وضعیت را در این بازار بهبود ببخشد.

وی تأکید کرد: هم اکنون تمامی بازارها نیازمند راهکارها و ابزارهای تشویقی است تا سرمایه‌گذاران انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشند که این خود می‌تواند بخش داخلی کشور را رونق بخشد.

بدری درباره وضعیت بازار اجاره گفت: طرح عدم دریافت مالیات از مالکانی که مدت قرارداد اجاره را ۲ ساله منعقد می‌کنند از سوی وزارت راه‌وشهرسازی برای بهبود وضعیت بازار اجاره مطرح شد، اما هنوز در حد حرف باقی مانده است.

انتهای پیام /

استفاده از ابزارهای تشویقی برای رونق بخش ساخت و ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
من بنگاه معاملات ملکی دارم الان نزدیک سه هفته هیچ معامله ای نشده رکود کامل است و فروشندگان هم قیمت های خود را فضایی میدهند کسی هم نمیخرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
قیمت مسکن واجاره بها چندبرابرشده؟؟!!!چه کسی پاسخ گوست؟؟!!مردم چه کارکنند؟!!!بااین وضع درچندروزآینده ،شاهد ب خانه مانها درخیابانها خواهیم بود؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۱۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اتفاقا یه مدتی است مسکن از رکود خارج شده و تعداد معاملات زیاد شده.در ضمن افزایش قیمت مسکن نیز کاملا محسوس و مشهود است و البته در کنار تورم در سایر زمینه ها این امر عادی به نظر می رسد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۱:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
شما احیانا مسکن خریدید تواین اوضاع خلوت بازاررکود؟!به این دلیل اینحرفا میزنی ما ازخودمون نمیگیم که آمار اتحادیه املاک خوده مشاور املاک ها سال قبل که رکود بود الان از اونم بیشتر رکوده هرکی هم الان بخره دیگه هیچوقت نمیتونه به اون قیمت بفروشه شما فکر کردید10سال قبله؟!الان رشد جمعیتی نیست رشدجمعیت منفی
Iran (Islamic Republic of)
احمد نبوی
۰۹:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
شما به فکر بازار مسکن هستید یا به فکر برج سازان
Netherlands
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
لطفا قیمت مسکن را به قبل و قبل تر برگزدانید. ملت با این سطح درآمد پایین دیگر نمیتوانند خانه دار شوند. باز طرحهای حاشیه نشینی مثل مسکن مهر مطرح نکنید بگذارید مردم در شهر خود و در امکانات خانه دار شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خواهشا اول از همه فکری به حال این بنگاه های مسکن بکنید که مثل قارچ رشد کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اگر یه عده دندون طمع رو بکنند و کمی قیمت مسکن رو پایین بیارند هم فروش خونه بالا میره هم ساخت و ساز زیاد و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مشکل اصلی همان هجوم دلالها و بعصی از پولدارها به بازار مسکنه که با توجه به پائین امدن و بی سروسامانی ارزش پول ملی خیلی ها به مسکن بعنوان یک حساب پس انداز مطمئن تر نسبت به ریال نگاه میکنند. و همین امر یک حباب بزرگ ایجاد کرده که مشتریان واقعی مسکن دستشان از خانه مورد نظر خیلی کوتاهتر شده است. پس مرحله بعدی ترکیدن حباب است و سپس ایجاد رکود.
آخرین اخبار