در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تسهیلات ارزان قیمتی در بخش مسکن وجود ندارد /ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در بازار مسکن تسهیلات کم بهره و ارزان قیمتی وجود ندارد که خریداران را امیدوار کند.

تسهیلات ارزان قیمتی در بخش مسکن وجود ندارد /ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکنصدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه دولت برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید به فکر اقدامات عملی باشد، گفت:نقدینگی باید به سمت تولید مسکن برود تا تعادل در عرضه و تقاضای مسکن برقرار شود.

وی ادامه داد: ایجاد ستادهای بازآفرینی شهری در یکسال گذشته بازخوردهای مثبتی برای بازار مسکن داشته است اما دولت باید اقدامات خود را در این بخش بیشتر تقویت کند.

بدری با بیان اینکه بانک‌ها باید تسهیلات کم بهره و ارزانی برای خرید مسکن تخصیص دهند، گفت: هم اکنون تسهیلات ارزان قیمتی در این بازار وجود ندارد و تنها کسانی که اقدام به خریداری و یا ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده می‌کنند می‌توانند تسهیلاتی با بهره 6 درصد دریافت کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خریداران مسکن در بافت‌های فرسوه قشر محدودی هستند که معمولا وضعیت مالی مناسبی ندارند بنابراین دولت باید به فکر راهکار بهتری در این بخش باشد.

وی اظهار کرد: دولت باید منابع مالی لازم را برای افزایش تسهیلات پیش بینی کند. متأسفانه تاکنون طرح‌های مختلفی در این خصوص ارائه شده اما بانک مسکن و بانک مرکزی با اجرایی شدن آن موافقت نکرده اند.

بدری در پایان گفت: بانک‌ها هم اکنون تسهیلات با  نرخ کمتر از 18 درصد پرداخت نمی‌کند بنابراین نباید امیدی برای افزایش خرید مسکن داشته باشیم.

انتهای پیام /

مخالفت بانک مرکزی و بانک مسکن با افزایش تسهیلات مسکن

برچسب ها: مسکن ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
بنده چند روز پیش یک واحد یکسال ساخت 43 متری در میدان خراسان معامله کردم که پنجاه میلیون هیم وام داشت وقتی جهت انتقال وام به بانک مراجعه کردیم اول گفت خریدار دو قسط از وام را بپردازد بعد گفت طبق قانون چون این وام توسط بانک مسکن به بافت فرسوده تعلق گرفته بهنگام نقل و انتقال ده درصد آن باید یکجا پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
یک سوال داشتم؟ من اگر یک آپارتمان با طراحی قناص، طبقه 4 بدون آسانسور و پارکینگ و انباری در یک منطقه نامناسب تهران که هم در طرح ترافیک است هم محله شلوغ و بی امکاناتی است را در سایت "دیوار" آگهی کنم و بگویم متری 15 میلیون تومان میفروشم یا با پول پیش 200 میلیون و اجاره ماهیانه 5 میلیون عرضه میکنم، چه کسی میتواند بر این ادعای واهی من نظارت داشته باشد؟! حال اگر من و 20 نفر مثل من با هم تبانی کنیم و برای همین محله و منطقه اینطوری قیمت پرت در این سایت آگهی کنیم چه اتفاقی می افتد؟! ساده است، ملت فکر میکنند واقعا قیمت این منطقه همین قدر شده است و بیشتر و بیشتر دچار استرس و تنش میشوند! پس این نوع سایتهای آگهی بسیار در تشویش اذهان عمومی مؤثر و البته مخرب هستند. به راحتی جولانگاه سودجویان و دلالان هستند. لطفا این نکات مرا جدّی بگیرید و از آن خبر تهیه کنید. سپاس
آخرین اخبار