بدترین روغن‌های پخت و پز کدام هستند؟

ما باید مراقب روغن‌های پخت و پز مصرفیمان باشیم. گذشته از این، روغن می‌تواند شریان‌ها را مسدود کند و مشکلات سلامتی درازمدت و قابل توجهی بوجود آورد.

۵ مورد از بدترین روغن‌های پخت و پز برای قلب، مغز و پوستبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدترین روغن های پخت و پزی که می‌توانیم در رژیم غذاییمان جای دهیم، روغن های نباتی به  فرآوری شده مانند ذرت، کانولا، پنبه دانه، گل آفتابگردان و سویا هستند. شما می توانید با این آنتی اکسیدان قدرتمند، اثرات مخرب غذاهای سرخ شده و روغن های پخت و پز مضر روی قلب و مغزتان را معکوس کنید.

این روغن ها علاوه بر اینکه از محصولات اصلاح شده ژنتیکی گرفته می شوند، با ترکیبات شیمیایی بر پایه نفت نیز اشباع می گردند. این در دماهای بالای سرخ کردن، مواد مغذی که ما از غذاها نیاز داریم را از بین می برد.
هنگامی که این روغن ها فرآوری می شوند، بوی این مواد شیمیایی خطری که آنها برای قلب، مغز و پوست ایجاد می کنند را مشخص می سازد. با این حال آنها قبل از آنکه برای فروش به سوپرمارکت ها عرضه شوند، از لحاظ شیمیایی بوزدایی می شوند. تحقیقات سطحی و بازاریابی غیرصادقانه، این روغن ها را با عناوین طبیعی و سالم به مردم می فروشد که فاصله زیادی با حقیقت دارد.

یک فرد معمولی هر روز ۳ یا بیشتر از ۳ قاشق غذاخوری روغن نباتی مصرف می کند. از آنجا که ممکن است شما بدون آنکه متوجه شوید، مواد ناسالمی مصرف کنید، مهم است که منبع و سلامت روغن مورد استفاده در آشپزی تان را درنظر بگیرید.
حتی اگر از خطرناکترین روغن ها اجتناب کنید، مهم است که برچسب های مواد غذایی مصرفیتان را بررسی نمایید.

به غیر از ۵ روغن ذکر شده در بالا، شما باید از هر چیزی که تا حدی هیدروژنه است ــ مانند روغن نباتی و سویا ــ اجتناب کنید. این چربیها بیش از حد اشباع هستند و به کلسترول بد منجر می شوند که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد.

روغنهای سالم برای آشپزی
اگر چه بسیاری از روغن ها می توانند به قلب، مغز و پوست شما صدمه بزنند اما روغنهای پخت و پز بسیاری وجود دارند که در واقع می توانند به شما کمک کنند یک سبک زندگی سالم داشته باشید. یکی از سالمترین روغن هایی که شما می توانید مصرف کنید، روغن زیتون است با این حال احتمالا نباید از آن در پخت و پز استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید ۷۰ تا ۸۰ درصد از چربی موجود در روغن زیتون از نوع تک‌غیراشباع است؛ این بدان معناست که روغن زیتون محتوای MUFA نسبتا بالایی دارد که واکنش پذیری را کاهش می دهد. به عبارت دیگر آن علی رغم سایر فواید سلامتی اش، ایده آل ترین روغن برای آشپزی با درجه حرارت های بالا نیست.روغن آووکادو بر خلاف روغن هایی که از دانه ها استخراج می شوند، از خود درخت گرفته می شود و حاوی بسیاری از فوایدی است که میوه تازه آووکادو دارد.

روغن نارگیل

 فواید باورنکردنی برای مو، پوست و سطوح کلسترول شما دارد. در واقع مصرف روغن نارگیل در حد اعتدال حتی می تواند استحکام استخوان را افزایش دهد، فشار خون بالا را بهبود ببخشد و به تنظیم قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند.

منبع: پندارآنلاین

انتهای پیام/

۵ مورد از بدترین روغن‌های پخت و پز برای قلب، مغز و پوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار