حقیقتی عجیب درباره کارمندان شرکت فناوری!

کار کردن برای شرکت های فناوری بزرگ مانند گوگل، اپل، فیس بوک و غیره یک رویای بزرگ برای بسیاری از افراد است. اما بسیاری از کارکنان این شرکت ها به بیماری عجیبی مبتلا هستند.

حقیقتی عجیب درباره کارمندان شرکت فناوری!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کار کردن برای شرکت های فناوری بزرگ مانند گوگل، اپل، فیس بوک و غیره یک رویای بزرگ برای بسیاری از افراد است. اما بسیاری از کارکنان این شرکت ها به بیماری عجیبی مبتلا هستند.

نتایج یک بررسی که در این زمینه توسط سایت بلایند صورت گرفته نشان می دهد 58 درصد از کارکنان شرکت های فناوری مذکور از بیماری موسوم به سندروم ایمپاستر رنج می برند.

این بیماری یک پدیده روانی است که افراد مبتلا به آن نمی‌توانند موفقیت‌هایشان را بپذیرند. در حالی که شواهد بیرونی نشان می‌دهد که فرد با رقابت و تلاش به موفقیت رسیده‌است خود وی تصور می‌کند که لیاقت موفقیت را ندارد و کلاه‌بردار است. دلایل موفقیت توسط این افراد خوش‌شانسی، زمان‌بندی یا فریب دادن دیگران دانسته شده و آنها رقبای خود را باهوش یا تلاش‌گر می دانند و موفقیت های شخصی توسط خود فرد مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

این عبارت برای اولین بار توسط روانشناسان در مقاله ای علمی در سال ۱۹۷۸ به کار گرفته شد و محققین آن را به عنوان مسئله مؤثر بر زنانی تعریف کردند که علی‌رغم جایگاه تحصیلاتی و حرفه‌ای برجسته خود، مصر هستند که هیچ استعدادی ندارند و هر کسی را که غیر از این می‌اندیشد، نادان می‌دانند. افراد دارای سندرم ایمپاستر الگوهای تفکر خاصی دارند و حس می‌کنند لیاقت موفقیت خود را ندارند.

کمترین میزان ابتلا به این بیماری روانی متعلق به گوگل است. اما 72 درصد از کارکنان شرکت اکسپدیا دچار چنین مشکلی هستند. این رقم در مورد اپل 44.5 درصد است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.