لاوروف: آمریکایی‌ها اول تحریم می‌کنند بعد مذاکره!

وزیر خارجه روسیه از منطق آمریکایی در سیاست خارجی واشنگتن که بر اساس آن گزینه تحریم پیش از گفتگو بررسی می‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، از سیاست آمریکا در قبال کشور‌ها که ابتدا تحریم و سپس پیشنهاد گفتگو ارائه می‌کند، به شدت انتقاد و در حاشیه مجمع اقتصادی ولادیووستوک در خاور دور روسیه در جمع دیپلمات‌های جوان تاکید کرد: «در اغلب موارد دولت آمریکا برای مذاکره چندان آماده نیست. آمریکایی‌ها ابتدا تحریم می‌کنند، فشار می‌آورند، دوباره تحریم می‌کنند و سپس وارد گفتگو می‌شوند.»

او تصریح کرد: این وضع فقط به روابط روسیه و آمریکا مربوط نمی‌شود گرچه روابط میان دو کشور در حال حاضر به شدت مسموم است، رویکرد تحریم و سپس مذاکره را آمریکا در قبال کره شمالی، اتحادیه اروپا و چین نیز به اجرا گذاشته و جنگی تجاری با همه این‌ها به راه انداخته است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «متاسفانه این سیاست به رفتار دائمی آمریکایی‌ها تبدیل شده است به محض این که چیزی به مذاقشان خوش نمی‌آید، آن‌ها به فشار و تحریم روی می‌آورند. من تصور نمی‌کنم که بتوان برای این سیاست در درازمدت موفقیتی متصور بود.»

دولت آمریکا از سال 2014 تحریم‌های اقتصادی شدیدی بر ضد روسیه به علت نقش احتمالی این کشور در بحران اوکراین به اجرا گذاشته است. روابط روسیه با آمریکا از آوریل سال 2014 در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین، رو به تیرگی نهاد و با الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه به اندازه‌ای تشدید شد که که از پایان جنگ سرد به این طرف بی‌سابقه بود. با آغاز بحران اوکراین، آمریکا و اتحادیه اروپا در اعتراض به سیاست‌های روسیه در قبال اوکراین، تحریم‌هایی بر ضد مسئولان سیاسی و اقتصادی روسیه و شرکت‌های این کشور اعمال کردند و دولت روسیه نیز در اقدامی تلافی‌جویانه واردات محصولات غذایی و کشاورزی را از این کشور‌ها ممنوع کرد.

اواخر اوت امسال دور جدیدی از تدابیر تنبیهی آمریکا بر ضد روسیه به اجرا گذاشته شد. این بار علت تحریم روسیه، ادعای اروپا و آمریکا مبنی بر دست داشتن مسکو در مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه پیشین روسیه، در انگلیس بود.

دولت آمریکا همچنین اوت امسال تحریم‌هایی بر ضد برخی شرکت‌های روس متهم به حمایت از سرقت‌های اینترنتی احتمالی روسیه و همچنین انجام معاملات تجاری با کره شمالی که نقض تحریم‌های بین‌المللی بر ضد پیونگ‌یانگ محسوب می‌شود، به اجرا گذاشت.

انتهای پیام/

انتقاد لاوروف از سیاست‌های تحریمی آمریکا

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گل افشان
۲۰:۰۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
با سلام امپراطوری آمریکا که بر اساس ظلم و ویران کردن مشورها بنا شده است خیلی وقت است ترک ورداشته و در حال فرو ریزیست، این را تفکرات ناعادلانه و زورگویانه و جاهلانه آمریکا می گوید، بت بود ولی شکسته شده است، رفتارهای آمریکائی موجبات شرمساری برای سیاستمداران آمریکا خیلی وقت است فراهم نموده است، کشتاری ، ترور ، ویرانگری، بمباران، تحریم ، فشار، زور و تبعیض نژادی و ایجاد گروههای تروریستی صهیونیستی با کمک هم پیمانانش در افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه لیبی، یمن، فلسطین و انشاء الله حضرت مهدی و حضرت مسیح سلام الله علیهم ظهور نمایند تا بگویند مملکت داری و ارتباط با مردم جهان باید چگونه باشد؟
آخرین اخبار