استاد حوزه و دانشگاه:

زیر ساخت های فرهنگی در ارومیه فراهم شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت:برای پیشرفت در عرصه‌های فرهنگی باید زیر ساخت‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛حجت الاسلام یگانه استاد حوزه و دانشگاه در ویژه برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در نمایشگاه کتاب ارومیه برگزار شد،گفت: مردم شهر ارومیه بسیار علم دوست هستند و همیشه به مسائل فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته‌اند که نشان از عقبه و پیشینه علمی و فرهنگی مردم این شهر دارد.
 
وی افزود: توجه به پیشینه در هر مسئله‌ای بسیار حائز اهمیت است و در یکی از برنامه‌های حوزه اصفهان که مقام معظم رهبری در آن حضور داشتند ایشان به عقبه حوزه علمیه اصفهان اشاره کردند و بعد از توضیحاتی بیان کردند که هدف از بیان پیشینه این است که بدانیم چه گذشته‌ای داشته‌ایم و باید این سیر پیشرفت را همچنان ادامه دهیم.
 
این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه عنوان کرد: شهر ارومیه از زمان‌های قدیم در خصوص توجه به علم و فرهنگ سرآمد بوده طوری که اولین دانشگاه و مدرسه طب علوم پزشکی کشور در ارومیه راه اندازی شده است حتی در بحث روزنامه نگاری نیز بعد از شهر تهران ارومیه اولین شهری بود که در این حوزه شروع به فعالیت کرد.
 
وی با اشاره به اینکه مسئولان با توجه به عقبه فرهنگی ارومیه باید فعالیت کنند، گفت: همه این امتیازات فرهنگی و علمی که شهر ارومیه را در این زمینه شاخص می‌کند تلنگری است که باید همه مسئولان به آن توجه داشته باشند و شایسته این پیشینه فرهنگی فعالیت کنند.
 
یگانه ادامه داد: برای نشان دادن بعد فرهنگی و پیشینه درخشان شهر ارومیه در زمینه علم و فرهنگ باید در مرکز شهر کتابخانه بزرگ چندین طبقه به عنوان نماد شهر ارومیه وجود داشت که این کمبود در شهری با این قدمت و عقبه فرهنگی به شدت احساس می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در روایت بسیاری می‌توان به ارزش و مقام والای علما و نویسندگان که اثری ماندگار از خود به جای می‌گذارد اشاره شده است و با این عنوان تعبیر شده که مومن اگر علمی از خود به جای گذارد ثواب بسیار زیادی دارد.
 
مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه به اشعار آئینی اشاره کرد وگفت: خوشبختانه نویسندگان و شاعران همیشه توجه ویژه‌ای به اشعار آئینی داشتند و با تمام عشق و علاقه خود برای ائمه شعر گفته‌اند و در حدیثی ثواب شعر گفتن در وصف امام حسین (ع) اینگونه آمده است که هر کس راجع امام حسین (ع) شعری بگوید و آن را برای جماعتی بخواند و ۱۰ نفر از این شعر متاثر شود و گریه‌ای از چشمان شنوده جاری شود آن فرد اهل بهشت است.
 
گفتنی است این ویژه برنامه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سری برنامه‌های جنبی شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه بود که در ادامه این برنامه شاعران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشعاری را برای حاضران خواندند.
انتهای پیام/م
 

نمایشگاه کتاب ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.