آماده باش ۸۰ گروه دامپزشکی برای تامین امنیت غذایی هیئت های مذهبی

باتوجه به کشتار دام در روز‌های تاسوعا و عاشورا و جهت جلوگیری از کشتار غیر مجاز آن، دامپزشکی خراسان رضوی با نظارت روزانه در این خصوص ۸۰ اکیپ را در حال آماده باش قرار داد.

آماده باش ۸۰ گروه دامپزشکی برای تامین امنیت غذاییاحمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به سنت ذبح دام از سوی هیئت‌های عزاداری در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی ۸۰ گروه دامپزشکی برای تامین امنیت غذایی عزاداران حسینی آماده کار هستند.

وی افزود: طی روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی به استعداد ۸۰ گروه متشکل از ۵۱ اکیپ سیار و ۲۹ اکیپ ثابت متشکل از ۲۹ دامپزشک، ۵۱ کارشناس و ۲۳ ناظر شرعی در سطح تمامی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال بوده و آماده پاسخ گویی به سئوال ها، ابهام‌ها و رسیدگی به گزارش‌های مردمی می‌باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: در بازدید‌های روزانه این اکیپ‌ها بر ذبح غیر مجاز و موارد غیر بهداشتی تخلفات کمی صورت گرفته ودرصورت مشاهده با متخلف برخورد شده است.

شریعتی افزود: این اکیپ‌ها از اول محرم شروع به کار کرده و تا آخر محرم صفر آماده باش هستند، اوج کار این اکیپ‌ها در روز عاشورا و تاسوعا‌ی حسینی است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در مشهد با شماره تلفن‌های ۷۵-۳۵-۳۷۲۵۰۰۲۵ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام // ف. ک
 

تامین امنیت غذایی در ایام محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.